Östra Medelhavet

måndag 30 maj 2011 - fredag 30 september 2011

Fjärde sommaren av vår långsegling börjar i Marmaris och går österut längs Turkiets sydkust till Antalya. Sedan får vi se vart vi styr kosan. Det är inte bestämt ännu. Vad vi vet är att vi gör ett break och åker hem några veckor i sommar för att fortsätta i september. Vi hoppas på nya äventyr och upplevelser. Vi kommer att ha besök på båten vissa delar av resan.

Sista veckan
fredag 30 september 2011 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Tillbaka i Marmaris Yacht Marina hann vi med ett besök i Marmaris stad. Sedan mönstrade Anders av och flög hem till Stockholm. Nu är vi åter igen ”on hardstand”, alltså på land. Vi fick en plats som vi tyckte var sisådär. Vi ligger väldigt tätt intill de andra båtarna. Man står

Byte av besättning
torsdag 22 september 2011 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Gustaf och Lina bjuder på middag sista kvällen och senare anländer Anders, LarsOlofs studiekompis från Uppsalatiden. Anders inkvarteras på ett enkelt japanskt hotell då vi redan är sex personer i båten. Nästa morgon vinkar vi av Gustaf, Lina och barnen som åker hem till Umeå. Efter att

Första veckan i september
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

3/9 Ja, då sitter vi här igen under mullbärsträdet i trädgården i Marinans restaurang. Med varsin bit oxfilé på tallriken, perfekt grillad, med fantastisk smak på köttet för 100 kr/ portion. Efter det en avkopplande stund i sittbrunnen i den sammetsmörka 30 gradiga kvällen och lyssnar

Illegala besökare
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

Vi har checkat in på Göcek Marina Turk och förbereder oss för våra besökare. Strax före 15.30 kom tjejen från marinakontoret och påpekade att vårt seglingstillstånd för Turkiet, vår Transit log, har gått ut för en månad sedan. Båten är alltså olagligt i landet. I juni var vi till

Besök av småfolk.
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

På kvällen kom Gustaf, Lina, Alex och Isak efter en lång resa men vid gott mod. Sen har vi haft några sköna dagar med sol och bad. Nu är vattnet 28 grader och pojkarna har blivit väldigt vattenvana och badar med ”armpuffar” från båten när vi ligger ankrade på svaj. Alex hoppar från