Sista veckan
fredag 30 september 2011 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Tillbaka i Marmaris Yacht Marina hann vi med ett besök i Marmaris stad. Sedan mönstrade Anders av och flög hem till Stockholm. Nu är vi åter igen ”on hardstand”, alltså på land. Vi fick en plats som vi tyckte var sisådär. Vi ligger väldigt tätt intill de andra båtarna. Man står

Byte av besättning
torsdag 22 september 2011 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Gustaf och Lina bjuder på middag sista kvällen och senare anländer Anders, LarsOlofs studiekompis från Uppsalatiden. Anders inkvarteras på ett enkelt japanskt hotell då vi redan är sex personer i båten. Nästa morgon vinkar vi av Gustaf, Lina och barnen som åker hem till Umeå. Efter att

Första veckan i september
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

3/9 Ja, då sitter vi här igen under mullbärsträdet i trädgården i Marinans restaurang. Med varsin bit oxfilé på tallriken, perfekt grillad, med fantastisk smak på köttet för 100 kr/ portion. Efter det en avkopplande stund i sittbrunnen i den sammetsmörka 30 gradiga kvällen och lyssnar

Illegala besökare
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

Vi har checkat in på Göcek Marina Turk och förbereder oss för våra besökare. Strax före 15.30 kom tjejen från marinakontoret och påpekade att vårt seglingstillstånd för Turkiet, vår Transit log, har gått ut för en månad sedan. Båten är alltså olagligt i landet. I juni var vi till

Besök av småfolk.
fredag 16 september 2011 - Göcek Belediyesi, Turkiet

På kvällen kom Gustaf, Lina, Alex och Isak efter en lång resa men vid gott mod. Sen har vi haft några sköna dagar med sol och bad. Nu är vattnet 28 grader och pojkarna har blivit väldigt vattenvana och badar med ”armpuffar” från båten när vi ligger ankrade på svaj. Alex hoppar från

Tillbaka mot Marmaris
torsdag 28 juli 2011 - Marmaris, Muğla, Turkiet

Tillbaka mot Marmaris Bozuk Bükü I frisk till hård undanvind seglar vi på väg tillbaka mot Marmaris. Vi gör ett stopp i två dagar i Bozuk Bükü för att få njuta av bad i kristallklart vatten innan vi skall in till den tryckande värmen i Marmaris marina. Vi blir invinkade till bryggan

Egeiska kusten
torsdag 21 juli 2011 - Bodrum, Muğla, Turkiet

Egeiska kusten Vi har en trevlig kväll tillsammans med Heidi och Danny i vår sittbrunn. Nästa morgon går vi tillsammans. Vi tar lite foton ute till havs av varandras båtar för att sedan utväxla via e-mail. Datja Vi skiljs så småningom då de går till Buzburun och vi till Datja där vi

Turkisk klippning
onsdag 13 juli 2011 - Fethiye, Muğla, Turkiet

Turkisk klippning Jaha, då var det dags igen! Ett problem med att vara ute och segla så här länge, är att man så småningom kommer till en tidpunkt när man måste gå och klippa sig. Så också i år. Jag har ju tidigare provat spansk, italiensk och grekisk klippning med blandade resultat.

Fethiyebukten 2
onsdag 13 juli 2011 - Fethiye, Muğla, Turkiet

Fethiyebukten 2 Vi fortsätter att tillbringa en tid till i den här härliga skärgården i Fethiyebukten. Vi besöker Göcek längst norrut i bukten. Göcek har vuxit från en liten by till ett nybyggt samhälle kring charterbåtverksamhet med inte mindre än fem marinor. Vi väljer Port Göcek

Ekinik
onsdag 13 juli 2011 - Fethiye, Muğla, Turkiet

Ekinik Ekinic är en vik med en fantastiskt charmig marina. Välordnad och fräsch. Den ligger drygt halvvägs mellan Fethiyebukten och Marmaris nära Dalaman. I sällskap med våra Schweiziska båtgrannar Heidi och Danny gör vi en heldagsutflykt med en turbåt till Dalyandeltat. Vi passerar den