Rosa Bussarna genom Västafrika

fredag 11 november 2011 - onsdag 21 december 2011

Äntligen är det dags att ge sig ut i världen igen! Under en dryg månad ska jag åka buss genom ett gäng västafrikanska länder.

Bättre sent än aldrig
torsdag 2 februari 2012 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Det här är egentligen inget dagboksinlägg. Tänkte bara informera om att jag lagt upp bilder från resan!

Borta bäst?
måndag 26 december 2011 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Nu har jag varit hemma i fem dagar, men det har varit fullt upp med återseenden och jul så jag har inte kommit mig för att skriva om sista veckan på resan. I Gambia blev det lata stranddagar, men även besök hos såväl krokodiler som apor, hästridning i vattenbrynet, ett besök i

Roligt i Bamako, jobbigt i bussen och slappt i Gambia
onsdag 14 december 2011 - Serrekunda, Gambia

Sist jag skrev hade vi precis anlänt till Bamako. En knapp vecka senare kan jag meddela att Malis huvudstad var en riktig höjdare. Vi besökte en kaotisk marknad där vi tittade på folklivet. Det hanns även med en sväng förbi fetischmarknaden. Där säljs apskallar, aphänder, döda papegojor

Toplessmassage och luciarepetitioner
torsdag 8 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Sedan en dryg vecka befinner vi oss i Mali. Vistelsen här inleddes med en tvådagars vandring i det vackra Dogon County. Det var skönt att få röra på benen efter alla mil i bussen. Vi övernattade på hustak under stjärnorna. Stället vi bodde på saknade el och rinnande vatten, men

Ouagadougou
måndag 28 november 2011 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det har hänt grejer sedan jag senast satt vi ett tangentbord. Först avslutades vistelsen i Ghana med att titta på en häftig uppvisning i afrikansk dans. Inte nog med att jag tittade; jag blev dessutom uppdragen på scenen två gånger. Tack vare mina kära reesekamrater finns detta ögonblick