Bättre sent än aldrig
torsdag 2 februari 2012 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Det här är egentligen inget dagboksinlägg. Tänkte bara informera om att jag lagt upp bilder från resan!

Borta bäst?
måndag 26 december 2011 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Nu har jag varit hemma i fem dagar, men det har varit fullt upp med återseenden och jul så jag har inte kommit mig för att skriva om sista veckan på resan. I Gambia blev det lata stranddagar, men även besök hos såväl krokodiler som apor, hästridning i vattenbrynet, ett besök i

Roligt i Bamako, jobbigt i bussen och slappt i Gambia
onsdag 14 december 2011 - Serrekunda, Gambia

Sist jag skrev hade vi precis anlänt till Bamako. En knapp vecka senare kan jag meddela att Malis huvudstad var en riktig höjdare. Vi besökte en kaotisk marknad där vi tittade på folklivet. Det hanns även med en sväng förbi fetischmarknaden. Där säljs apskallar, aphänder, döda papegojor

Toplessmassage och luciarepetitioner
torsdag 8 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Sedan en dryg vecka befinner vi oss i Mali. Vistelsen här inleddes med en tvådagars vandring i det vackra Dogon County. Det var skönt att få röra på benen efter alla mil i bussen. Vi övernattade på hustak under stjärnorna. Stället vi bodde på saknade el och rinnande vatten, men

Ouagadougou
måndag 28 november 2011 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det har hänt grejer sedan jag senast satt vi ett tangentbord. Först avslutades vistelsen i Ghana med att titta på en häftig uppvisning i afrikansk dans. Inte nog med att jag tittade; jag blev dessutom uppdragen på scenen två gånger. Tack vare mina kära reesekamrater finns detta ögonblick

Gisslandrama
fredag 18 november 2011 - Kokrobite, Större Accra, Ghana

Idag har jag varit med om mitt livs första gisslandrama. Dessbättre var det varken jag eller någon av mina reskamrater som satt gisslan utan en cykel. Vi var några stycken som hade hört talas om cykeluthyrning och tyckte att det lät som en rolig ide. Ganska snart visade det sig att

On the road
tisdag 15 november 2011 - Cape Coast, Centrala regionen, Ghana

Här sitter jag på ett internetcafe; svetten rinner och jag har ett begynnande skoskav, men tillvaron är trots detta mycket behaglig. I fredags anlände vi till miljonstaden Accra där den rosa bussen mötte upp för vidare transport till vandrarhemmet. Det visade sig att vi skulle bo precis

Nedräkningen pågår
tisdag 8 november 2011 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Så var det dags att återuppliva min gamla resdagbok. Jag har tagit mig friheten att lägga till några mailadresser, om du blivit tillagd, men inte vill följa mina äventyr är det bara att hojta till! Hur som helst så befinner jag mig sedan en dryg vecka tillbaka i Norrköping där jag laddar