Evinco

fredag 20 maj 2011 - lördag 27 augusti 2011

Ute på praktik på tankfartyget Evinco.

Nästa hamn = Avmönstring
fredag 26 augusti 2011 - Fredericia, Fredericia, Danmark

Hej! De senaste veckorna har varit mycket ankring och lite lastning och lossning. Men nu har vi fått fart igen och då är de dags för mig att mönstra av. Nu är vi i Danmark och lastar. På söndag morgon är de planerat av vi skall avgå och sätta kurs mot Göteborg. Trivs fortfarande

I Rotterdam!
onsdag 3 augusti 2011 - Rotterdam, Zuid-Holland, Nederländerna

Hej! Nu har de inte blivit några inlägg på ett tag då vi inte hat haft något internet ombord. Dock har de inte hänt så mycket ombord. Vi har haft lite turer upp till Petit Couronne, vilket var en trevligt tur. Väldigt fint att färdas längs kanalen. Men mestadels har vi legat till ankars

Drills!
onsdag 13 juli 2011 - Le Havre, Normandie, Frankrike

Hej! Nu har vi legat till ankars i två dagar, dock har de vart riktigt händelsefulla dagar. Igår hade vi Abandon ship, Grounding, emergency steering och Fire drill. (övergefartyg, gå på grund, nödstyrning och brand övning). Jag fick leda abandon ship övningen. Det gick i stort sett ut på

På kurs mot Port Jerome
måndag 11 juli 2011 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej! Idag lämnade vi Rotterdam bakom oss. Där har vi vart och lastat från ett annat fartyg. Det kallas STS (Ship to Ship). Var kul för har aldrig vart med på att lägga till mot ett annat fartyg. Den största skillnaden är att det måste fyllas i en massa mer checklistor. Igår söndag blev

I Amsterdam
söndag 3 juli 2011 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Hej! Efter två dagar till på kroken så är vi nu inne i Amsterdam. För att komma in i hamnen behöver man slussa. Idag gick de fort att slussa då de var högvatten så nivåskillnaden var inte så hög. Eftersom det är söndag så är jag ledig idag men de är roligare att jobba än att