Australien

söndag 5 februari 2012 - torsdag 1 mars 2012

Jag och mina barn Filip & Olivia´s resa till Australien 2012. Flyg från Göteborg-London-Hong Kong-Adelaide stannar 2 dagar i Adelaide innan resa ut till Kangaroo Island på 2 dagar därefter hämtar vi ut en husbil och kör längs kusten via Melbourne till Sydney där vi ska åka speedboat äta kängrupizza på Opera husets trappa o låna cyklar i 4 dagar innan avfärd och flyg till Cairns och snorkling på Barriärrevet och Cape tribulation och krokodiler.

sista brevet från Carins
tisdag 28 februari 2012 - Kuranda, Queensland, Australien

Hej alla igen! Sitter på balkongen tisdag kväll och skriver vårt sista brev från våra resa i Down Under landet och det är varmt fuktigt och nu blixtrar det samt mullrar på och det känns kostigt denna kväll. I morse tog vi oss till Cairns Tågstation och åkte tåg i ca 2 timmar genom en

Rapport Cairns
måndag 27 februari 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Hej alla! Ny rapport från Cairns måndag kväll, lördag morgon efter frukosten gick längs strandpromenaden mot hamnen längs stranden och man får sig en tankeställare när man vi ser skyltar som varnar för att bada p.g.a krokodiler & gellifishes men lite nämnre hamnen finns det ett stort

Rapport Carins
lördag 25 februari 2012 - Cairns, Queensland, Australien

Hej alla, nu gör vi ett nytt försök till en rapport..Igår gick inte det inte så bra med internet som kastade ut oss gång på gång och då uppstår viss frustration som kanske märktes hihi. Onsdagen började med jordgubbar o champagne på sängen med skönsång och efter frukosten gick vi

Sydney
fredag 24 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej igen 4 .e försöket.. Nu har vi firat födelsdag med färka jordgubbar & hampange o speedboat med sladdar o 270 graders stopp och plaksvåta med lunch på Operas husets trappaa precis som jag önskade mig. Igår tog vi båten till Tsronga Zoo i i strålande väder och hälsadde på på våra

Rapport Sydney
tisdag 21 februari 2012 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej alla! Nu är vi i Sydney och vi har lämnat tillbaka vår husbil efter 10 dagar o 275 mil från Adeladie till Sydney.Vi hade aldrig hittat husbils firman om vi inte haft GPS som hjälpmedel och det var en stor firma med massor med husbilar som kom in o som skulle ut påp nya äventyr. Vi tog