Sommaren 2011

måndag 27 juni 2011 - onsdag 13 juli 2011

Semester till Tyskland

Åter i Sverige
lördag 9 juli 2011 - Markaryd, Kronobergs län, Sverige

Startade från Åbenrå strax efter kl 09. Körde sedan upp till Fredricia och sedan över Lilla Bält. Rakt över Fyn och sedan Stora Bältbron. Vidare via Köpenhamn och Öresundsbron. Lunch i Malmö och sedan vidare till Markaryd där vi stannade på Sjötorpet camping. Imorgon bär det av mot

Tyskland byts mot Danmark
fredag 8 juli 2011 - Aabenraa, Region Syddanmark, Danmark

Startade från Sittensen strax efter kl 09. Elisabeth hade varit till det lokala bageriet och köpt nybakat bröd till frukosten, härligt. Körde upp till Flensburg där det blev ett besök på Calles. Fortsatte sedan till Åbenrå. Där blev det både bad och cykeltur. Nu ska vi grilla men det

Resdag
torsdag 7 juli 2011 - Sittensen, Niedersachsen, Tyskland

Idag blev en lång resedag i husbilen. Startade i Saarbrug strax efter kl 09. Körde sedan 65 mil och gjorde natthamn en en lite trevlig by som heter Sittensen ca 5 mil söder om Hamburg. Det var hemsk trafik med hur många långtradare som helst. Tog en liten promenad runt byn på kvällen.

Trier och Saardalen
onsdag 6 juli 2011 - Saarburg, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Vaknade i Trier till växlande väder. Vi gick runt i Trier i ca 3 timmar och tittade på en del gamla byggander och gick i det som fanns kvar av gamla stan. Efter lunch åkte vi vidare från Moseldalen och vidare till Saardalen. Inte lika mycket vinodlingar men väl så trevlig miljö. Saarburg

Nu är Moseldalen strax slut
tisdag 5 juli 2011 - Trier, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Efter en cykeltur och lite solning så lämnade vi Brauneberg och fortsatte längs Mosel. Vi stannade i Piesport och tittade innan vi fortsatte till Trier. Nu sitter vi på en ställplats mitt i Trier och de hade internet så nu kan jag uppdatera resedanboken. Kanonäöder idag igen. Vi grillade