Island på 4 hjul

lördag 2 juli 2011 - söndag 7 augusti 2011

Nu har vi 35 dagar med naturuppleveiser på Färöarna och Island framför oss.

Sammanfattning..........
tisdag 9 augusti 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

8-9juli 2011 Resan hem blev minnesvärd. Natten mellan må-ti gungade båten så man knappt kunde sova. Larre låg i överslafen och var lätt orolig för att ramla ur sängen. Tisdagen ägnades åt bokläsning och att sova. (Larre mådde lite dåligt så han sov en stund). Hela dagen låg dimman

Sista dagen
söndag 7 augusti 2011 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Sista dagen på Färöarna. Vi åkte ut på en båttur för att se Vestmanna fågelberg, och grottor i närheten. Efter en stund kom kaptenen och meddelad att, eftersom det blåste så mycket var vi tvungna att ta en alternativ väg. Men grottor skulle det bli ändå. Dock inga fågelberg, men det

Reg, regn, regn
lördag 6 augusti 2011 - Klaksvík, Northern Isles, Färöarna

6juli 2011 Efter att ha åkt från Mykines, där vi träffade ett ungt par från Göteborg. Tog vi oss så långt norrut som det gick med bil. Där stannade vi och käkade hummersoppa på en lokal restaurang, verkligen god! På menyn fanns det stekt Sillgrissla, som vi dock avstod från. Det har

Fel plats
lördag 6 augusti 2011 - Torshamn, Streymoy, Färöarna

Färöarna
fredag 5 augusti 2011 - Mykines, Vágars kommun, Färöarna

5juli 2011 Upp 01.30 När vi kommit iland var det dags att hitta vandrarhemmet vi bokat. Det var inte lätt! Tät dimma, kompakt mörker och en bristfällig karta gjorde att det tog en stund. Men 04.10 kunde vi släcka, och sova en stund till. Sen åkte vi till Mykines, en känd fågelö. Tyvärr