Route 66 and much moooooore........

måndag 21 maj 2012 - onsdag 20 juni 2012

2 gubbar, en röd Ford Mustang cab och var sin minimalt packad ryggsäck samt ca 800 mil i bil Grundplanen är att åka Route 66 från Los Angeles till Chicago men göra en kraftig avstickare i New Mexico och styra rakt norrut ända till Montana för att vända ner igen och fortsätta på Route 66 igen. När vi ändå är "på väg" kan vi givetvis inte låta bli och göra ytterligare 2 mindre avstickare till Las Vegas och vidare till Furnace Creek och sedan en tripp till Grand Canyon också. Följande stater passerar vi på resan: Califonia-Nevada-Arizona-Utah-Idaho-Montana-South Dakota-Nebraska-Wyoming-Colorado-New Mexico-Texas-Oklahoma-Kansas-Missouri-Illinois. Städer som vi passerar: Los Angeleles-San Bernardino-Barstow-Needles-Kingsman-Las Vegas-Furnace Creek-Las Vegas-Kingsman-Flagstaff-Grand Canyon-Flagstaff-Gallup-Albuquerque-Santa Fe-Salt Lake City-Jackson-Yellowstone-Billings-Rapid City-Denver-Santa Fe-Amarillo-Oklahoma City-Tulsa-Saint Louis-Springfield-Chicago.

Chicago - Los Angeles - London - Stockholm (Göteborg)
onsdag 20 juni 2012 - Täby, Stockholms län, Sverige

19-20/6: Taxi i sann god Chicago-anda - full fart, snabba filbyten och ser medtrafikanterna som onödiga hinder på vägen till O'Hare. Flyg Chicago-Los Angeles med Virgin America - här har ALLA flygbolag något att lära; 110% service och vänlighet. Bara en sån sak som att när de kallar upp

Chicago
måndag 18 juni 2012 - Chicago, Illinois, USA

18/6: Chicago! Mot alla odds tar det en bra stund innan vi hittar ett lämpligt frukostställe.  Förvånar oss själva genom att INTE äta någon form av ägg, någon bacon eller stekt potatis. Vi börjar kanske att fasa in oss till den svenska frukostkulturen. Det avklarat traskar vi rappt

Chicago
söndag 17 juni 2012 - Chicago, Illinois, USA

17/6: Fars-dag! Sista dagen med röda faran. Rullar in i centrala Chicago och till vårt hotell - Red Roof Inn. Klart vi skall bo högt upp, 16e våningen. Dock ingen magnifik utsikt då huset mitt över är 50 våningar. Lämnar vår packning på hotellet och kör ut till O'Hare för att lämna

St Louis - Willoowbrock
lördag 16 juni 2012 - Chicago, Illinois, USA

16/6: Lämar St Louis för sista sträckan, den till slutmålet Chicago. Förutom någon enstaka sevärdhet så var det - corn field, corn field, corn field, corn...... Checkar in i förorten Willoowbrook. Tripmätaren: 21341-21668

St Louis
fredag 15 juni 2012 - Saint Louis, Missouri, USA

15/6: Matchdag. Stärkande frukost, stora delar av kostcirkeln, och sedan tar vi oss till St Louis Arch. Eller rättare sagt Gateway Arch. Det är USA's högsta monument med en höjd på 192 meter. Samma mått mäter basen. Efter en stunds köande genom säkerhetskontrollen kommer vi in (ner) i det