Spanien-Marocko

lördag 9 juli 2011 - lördag 23 juli 2011

En planerad impulsresa. Lite äventyr, lite bad och lite av varje :)

Sol vid pool

Nu börjar det närma sig slutet på vår resa. Idag passar vi på att lapa sol och bada, för enligt vad vi kan utläsa av vädret i Sverige kanske det inte blir så mycket av den varan hemma :p Klockan 13-15 håller poolen stängt, så då ska vi passa på att äta. Ikväll ska vi vandra runt i

Fotboll och mintte
söndag 17 juli 2011 - Essaouira, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Har varit lite sisådär med tillgången på bra internet ett tag. Försökte för ett par dagar sen att skriva, men varje gång jag skulle lägga upp det här försvann det. Och då ledsnade jag :p Nu använder jag Mikaels mobil via wifi på en bar. Perfekt! Mikael och Erik kollar på fotboll.

Vart ar vi pa vag?
onsdag 13 juli 2011 - Casablanca, Grand Casablanca, Marocko

4 poang: Vi lamnar vita huset for resa soderut. 3 poang: Stallet vi ska till kan antingen borja hogt eller lagt. 2 poang: Nagot man kan gomma i ärmen... 1 poang: Men o, nu far ni sluta irra.

Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Choklad och kaffe till frukost
tisdag 12 juli 2011 - Tanger, Tanger-Tétouan, Marocko

Nu ar vi framme i marocko. Igar akte vi forst buss fran Sevilla till Algecira. Darifran tog vi sedan en buss till Tarifa och fortsatte med bat sista biten till Tanger. Gardagen tillbringade vi till storsta del pa marknaden. Strosade runt och kollade pa saker. Mikael kopte sig en tjusig klocka,

44 grader och stralande sol
söndag 10 juli 2011 - Sevilla, Andalusien, Spanien

Har ar det varmt och harligt. Nar vi var ute och vandrade runt i Sevilla idag sag vi en skylt dar tid och temperatur stod. 44 grader! Inte konstigt att man ar lite matt och hangig :) Just nu ar vi tillbaka pa varat hostel, som ar riktigt frascht. Till och med frukost ingick (visserligen bara enkla