Island 2011

fredag 8 juli 2011 - söndag 14 augusti 2011

Hemfard snart
torsdag 11 augusti 2011 - Seyðisfjörður, Austurland, Island

Hej, Nu ar klockan lite över sju pa morgonen och baten hem haller pa att lagga till. Det ska bli ganska skönt att fa sova i en sang, för pa den har resan ar jag just nu uppe i totalt 3 natter i sang. Varav 2st var pa baten hit. Igar blev det en kort cykeltur pa 30km över berget mellan

En sista backe kvar...
måndag 8 augusti 2011 - Egilsstaðir, Austurland, Island

Hej, Nu har jag kommit tillbaka till Egilsstadir. Har kommit fram en dag tidigare sa imorgon kan jag bara ta det lugnt och vila. För att sedan pa onsdag cykla över berget till Seydisfjordur dar baten gar pa onsdag morgon. De senaste dagarna fran Akureyri har varit bra med inte för mycket

Fiskefestival i Dalvik
tisdag 2 augusti 2011 - Dalvík, Norðurland eystra, Island

Hej, Nu har jag fatt tag pa internet igen... sedan jag var i Reykjavik har jag inte kommit at internet en enda gang och darför har jag inte skrivit nagot. Cyklingen fran Reykjavik hit till Dalvik har varit hard, med mycket regn och blast. De tva första dagarna sa hade jag medvind, men darefter

Storm och tvattmedel

Hej, Idag har jag kommit över en jattebra sak... har pa campingen som jag bor pa har de en liten hylla dar man kan stalla saker som man inte behöver langre och som nagon annan kan behöva. Dar hittade jag en burk med tvattmedel, alldeles lagom sa att jag kan tvatta mina cykelklader och halla

regn...

Hej, Nu har jag kommit till Reykjavik, trots att jag haft ganska daligt vader de senaste dagarna och tyvarr kommer det forsatta imorgon ocksa. Men man kan ju inte ha fint vader hela tiden! De senaste dagarna har jag besokt Geysir, Gullfoss och Þingvellir. Samt traffat en hel del cyklister...