Turkiet, Side

tisdag 2 augusti 2011 - tisdag 9 augusti 2011

Semester med familjen

"Utflykt" till Dickman
lördag 13 augusti 2011 - Pension Kassiopeia, Turkiet

Idag åkte vi till en outlet, Dickman, som ligger utanför staden Manavgat. Dom har fasta priser men var lite dyrare än Ullared. Men utbudet var stort och det var kul att se en bit av Turkiet medans vi åkte dit. Det tog ca 30 minuter att åka dit. I butiken fick man en IKEA påse att lägga sina

Dags att åka hem
tisdag 9 augusti 2011 - Pension Kassiopeia, Turkiet

Idag är det dags at åka hem. Ska bli lite skönt att slippa svettas hela tiden men samtidigt jobbigt. Det är inte kul att åka hem till verkligheten och vardagen. Vi fick behålla rummet till 14:00 men planet går inte förens ty 23:00. Lite jobbigt. Transfern kommer och hämtar oss 20:15 så vi

Härlig semester
söndag 7 augusti 2011 - Pension Kassiopeia, Turkiet

Nu har mer än halva resan gått. Det är varmt och svettigt men det är härligt med semester! Vi bestämde oss för att inte åka på någon mer utflykt för det är för varmt. Man orkar inte göra någonting. Man svettas i skuggan, när man äter, när man badar. AC'n är ovärdelig!

Varmt och svettigt
onsdag 3 augusti 2011 - Pension Kassiopeia, Turkiet

Idag är första dagen i Side. Vi bor på Barut Hotell Cennet. Hotellet är ganska fint. Har egen strand så det är skönt. När vi kom in på rummet där på natten så hade dom ställt iordning ett fruktfat och lagt fram några smörgåsar med pålägg. Det uppskttades för vi var väääldigt

Landat
tisdag 2 augusti 2011 - Pension Kassiopeia, Turkiet

Klockan är 23:15 Turkisk tid. Det är varmt och fuktigt. Vi sitter på transferbussen som ska ta oss till hotellet. Vi väntar på en familj som har blivit av med en resväska. Vi har väntat i nästan en timme nu. Det sitter en man på sätet på andra sidan mittgången om mig som klagar hela