Mallorca Tour 2011

onsdag 20 juli 2011 - onsdag 3 augusti 2011

Sol, bad, god mat & utflykt. Kanske lite golf...?

Hemma igen!
onsdag 3 augusti 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Tidig uppstigning, 07,00 (bara att börja vänja sig inför nästa veckas jobb...). Hemresan funkade utmärkt. Bagaget skulle ankomma 14,45 stod det på bagagebandet när vi kom till Arlanda. Det gjorde det naturligtvis. Man är väl i Sverige! Igår hade J och jag en kanondag. Ungdomarna likaså.

Sol & bad
måndag 1 augusti 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Igår kväll var vi på en riktigt trevlig spansk restaurang, Sa Bodega des Port. Rekommenderad av Sandra i receptionen. Rapp & trevlig personal på Bodegan, tillsammans med de jättelika grillspetten gjorde att kvällen blev på topp. Carlos III (!) smakade tydligen bättre i spansk miljö, än ur

Kontraster!!
söndag 31 juli 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Efter en underbar vecka i paradiset Deia har vi vaknat upp i turistorten Alcudia. Kontrasternas ö! Vi blev nog smått chockade över mängden turister på orten. Mängder av barn. Hotellet är granne med spritbutik, erotica shop & SPAR-butik. Farbrorn i solstolen bredvid (vid poolen) fick en

Golf under "hot hour" och Spansk fisk
tisdag 26 juli 2011 - Deià, Balearerna, Spanien

Efter att igår kväll exprimenterat med att grilla Dolares över kolgrillen hemma i huset med mkt lyckat resultat, så fortsätter fisktemat ikväll för undertecknad. På menyn stod den spanska abboren som grillats i saltbädd och sedan jag läste om den har jag längtat och ikväll i Valldemossa

Panik inatt!
söndag 24 juli 2011 - Deià, Balearerna, Spanien

Trodde jag sov på madrassöverdraget, dvs inga underlakan! Men det är nog den tyska varianten av underlakan, dvs elastiska som går runt hela sängen. Sådär... Nu är i alla fall ordningen återställd -regn när fam L och Pepperoni åker på semester tillsammans. Vi lyckades dock pricka in