Indien

tisdag 12 juli 2011 - onsdag 27 juli 2011

Om prutningstekning och karmateorier
torsdag 28 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-28 Nu är jag hemma igen. De två sista dagarna spenderade jag på gatorna i Delhi, jag shoppade och jag iakttog storstadsröran. Efter min shoppingrunda i köpcentrumet konstaterade jag häpet att det varit den hittills mest händelselösa och tråkiga dagen på semestern (så

Fran Rishikesh till Agra till Delhi
måndag 25 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-25 Resan mellan Rishikesh och Agra gick bra. Jag blev upphämtad med taxi kl halv sex för att transporteras till Hardiwar där tåget gick ifrån. Döm om min förvåning när Rishikesh redan hade vaknat och var full av liv när vi gav oss iväg redan innan soluppgången. Jag undrar om

Johanna i Indien, Ebbakatten i himmelen
torsdag 21 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-21 Mamma ringde mig igår kväll. Hon var hos veterinären och bad om att få ett ok från mig för att ge Ebbakatten en spruta som skulle få henne att somna in för alltid. De hade äntligen hittat vad det var för fel på henne, det var tarmarna, och nu sa veterinären att det var

Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Om att bo pa ett ashram i Rishikesh
onsdag 20 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-20 Jag vet, jag är rastlös och den sköna känslan jag kände av att bara sitta på balkongen och läsa böcker blev kortvarig. Jag är ju trots allt på semester i en stad som jag kanske aldrig mer kommer att besöka. Igår klockan nio, efter morgonyoga, frukost och klädtvättning (man

Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Shopping i Rishikesh, men aven yoga
måndag 18 juli 2011 - Delhi, Delhi, Indien

2011-07-18 Nu har jag varit på ashramet i ett dygn och jag är rätt så nöjd, även om jag misstänker att denna vistelse inte kommer att göra några mirakel med mig och mitt inre. Jag hade hoppats på mer disciplin; fler lektioner och även meditation, inte bara yoga. Men jag får åtminstone