Family four...eller resan till lillebror

onsdag 20 juli 2011 - onsdag 31 augusti 2011

Välkommen att följa med på vår resa från Sverige till Sydafrika. Med obeskrivliga minnen i ryggsäcken från 2007 då vi fick vår son C, reser vi tillbaka och återupplever och skapar nya fantastiska minnen då vi äntligen får träffa lillebror! Ett äventyr väntar...som sagt, varmt välkommen att följa med!

Tack och hej!
onsdag 31 augusti 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu har vi snart varit hemma i två veckor...fattar inte vart tiden tagit vägen. Man hamnar rätt snabbt i vardagslunken och tvätthögarna växer tillsammans med disk och dammråttor. Man hinner inte riktigt med allt hushållsarbete som tidigare kan man ju helt klart konstatera. F.ö har allt

Hemma
söndag 21 augusti 2011 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej och tack för att ni följt oss på denna resa. Vi kom hem vid lunchtid i fredags och blev hämtade av vår kära vän Mie. Sen sov vi. Hemmet och gården, som jag nu döpt om till "Lilla Beirut" vittnar om att saker inte blir gjorda av sig själv. Alldeles innan vi åkte hade jag den stora

På väg hem
torsdag 18 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Ja, tänk att vi kan skriva det idag :-) Efter gårdagen som var fylld av mycket "ambassad-ångest" så vågade iallafall inte jag tro att vi verkligen skulle kunna åka hem idag. För att göra en lång historia kort, så fick vi äntligen lillebrors pass efter att M ringt och samt till slut gått

Elefanter
tisdag 16 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Idag har vi vandrat med elefanter. Det var en väldigt speciell känsla att få komma så när inpå dessa majestätiska djur. Trots sin storlek var de följsamma och smidiga. Detta ingjuter ju också hopp för oss som har några några extra hekton innanför svångremmen. I övrigt får bilderna

Promenad
måndag 15 augusti 2011 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Nu har vi haft ett par dagar i Pretoria med kyrkbesök, loppmarknad och seriös shopping på schemat. Shopping på "Menlyn" är något annat än exempelvis Gränby eller Valbo köpcentra. 350 butiker, biografer, restauranger, nöjesfält och allt möjligt under samma tak. Shoppingproffsen kanske