Ulupinare
måndag 8 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Vi var på en fiskrestaurang någon mil utanför Kemer och åt öring på turkiskt vis, man satt på kuddar i små "flottar" mitt i/över forsen från bergen.

Phaselis
söndag 7 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

På upptäcktsfärd igen. Allt bra med oss ! Kanonvädret fortsätter ... Hoppas att ni också har bra väder.

Olympos
torsdag 4 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

En dag i kulturens tecken. Gick genom ruiner över en timma. När vi kom fram där floden möter havet kunde vi bada i antingen iskallt sötvatten eller salt havsvatten.

Mera semester
onsdag 3 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Ytterligare en varm dag. Vi har träffat 4 göteborgare som bor på vårt hotell och vi ska åka med dem till Olympos i morgon och bada på den "berömda" stranden samt titta på berget som "alltid" brinner.

Marknadsdag
tisdag 2 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Marknaden i Kemer var större än vi trodde. Efter några timmars strosande och (extrem enkel) klädprovning tog vi oss till stranden för ett bad. Här finns många parker och mycket grönska med banan- och citronträd och många underbara blommor.

Lite omväxling
måndag 1 augusti 2011 - Kemer, Turkiet

Vi upptäcker Kemer lite i taget. Fina bad, god mat och trevliga människor, turk som svensk, norsk eller engelsman. I kväll ska vi på beach "party", vilket betyder grillbuffe och uppträdande av olika slag på stranden i familjär anda. Allt är bra med oss, inga brutna ben men Pingen har

Dag ett i värmen
fredag 29 juli 2011 - Kemer, Turkiet

Landade mitt i natten och kom till hotellet vid tvåtiden. Har varit vid badstranden idag (40 grader i skuggan) så vi har bara legat i skuggan för att inte bränna oss de första dagarna. Vattentemperaturen är 30 grader så det enda man kan svalka sig med är en kall öl.