Höst 2011

torsdag 1 september 2011 - torsdag 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Sista brevet från Sverige
söndag 11 december 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu kommer sista brevet från Sverige och lägenheten vid Hornstull. Jag får erkänna att jag gruvat mig lite inför den långa restiden hem, men allt har gått över förväntan. Jag har den här trippen testat stödstrumpor, låter inte så sexigt, men är verkligen att rekommendera inför

Frederericksburg
fredag 9 december 2011 - 599 Congress Ave, Austin, Texas, USA

Idag har vi gjort en lång bilresa sydväst i Texas, till en liten stad där tyskar bosatte sig. Nu vankar deras ättlingar omkring i cowboystövlar och har stora hattar på huvudet. Fint! Vi har besökt ett berg som hålls för heligt av indianerna, en stor rosa granitklippa som reser sig ur

Ideliga rekord
onsdag 7 december 2011 - 599 Congress Ave, Austin, Texas, USA

Grattis till Peter idag! Här slår vi rekord på löpande band. Först mesta regnet på 14 månader, sen kallaste dagen sedan februari-två dagar i rad- och nu FROST i natt. Det händer inte varje år! Men det är en glasklar vacker dag, och vi ska åka en tur till ett fågelreservat, och så lite

Regnrekord
måndag 5 december 2011 - 599 Congress Ave, Austin, Texas, USA

Texas har lidit av en ryslig torka, och fastän vi inte har lidit särskilt mycket av regnväder (det öste ner när vi körde bil, och det har regnat tre nätter) så har det slagits rekord den här gångna helgen: Det har inte regnat så mycket på ett år och två månader! Det är lite grått

Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Rekord igen, fast i patriotism den här gången
måndag 5 december 2011 - 599 Congress Ave, Austin, Texas, USA

Nu har vi varit på museet för Texas historia. Det är svårt att värja sig inför den totala entusiasm som visas upp. En film/video/musik/specialeffekter-föreställning på tre scener, med regndroppar när de beskrev orkanförstörelse, hemska kittlingar i sätet för att få oss att förstå