23 Roadtrip USA

onsdag 26 oktober 2011 - onsdag 23 november 2011

Så är det dax för årets långresa. Flyger till Los Angeles, där väntar en läker liten bil, Mitsubishi Eclipse Spyder cab, sedan blir det den helt stora turen. Kommer att passera: Carlifornien, Nevada (Las Vegas/Grand Canyon), Arizona, New Mexico, Texas, Louisiana, Alabama, Florida (ut till Key West och vända), flyger hem från Fort Lauderdale. Blir nog en liten tur på 6 - 700 mil

Kort Resume
fredag 25 november 2011 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Här kommer en kort resume av resan. Jag körde ca: 720 sv mil (Spaydern - 440 mil, Mustisen - 280 mil) Cirka kostnader. Flyg: 6 700 skr Hyrbil: 13 600 skr Bensin: 3 600 skr Hotell: 9 300 skr Mat: 4 500 skr Övrigt: 3 100 skr Total ca:

Nu vill jag inte mer.
onsdag 23 november 2011 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dagen startade helt underbart i lugn och ro, med lite sol å pool, sedan var det dags att reka. Hertz på flygplatsen, å tur var vel det. Här var det någon som hade lurat GPS: en riktigt ordentligt, den har något som heter ”Intressepunkter” som talar om närmaste väg till hotell,

Sista dagen
tisdag 22 november 2011 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Så är det bara slut kvar, i morgon bär det av hemåt, inte utan att det känns lite skönt. Bilen fortfarande fantastisk, GPS: en ännu mer fantastisk, upplevelserna fantastiska (men börjar röra samman sig). Skall bli skönt å komma hem, inte behöva hacka runt med alla möjliga olika

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Å dagen som började så bra
söndag 20 november 2011 - Fort Pierce, Florida, USA

Frukost kl 06:00 och direkt iväg till fågel skogen. Första halvtimmen lite fajt med moskitos, de hade inte gått och lagt sig ännu. Sedan ett par trevliga timmar samman med en massa kuliga fåglar. Bland annat hade jag och en ”Blue Heron” en halvtimme tillsammans. Startade med ett

Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Bland Pelikaner, Kitsurfare å Bikers.
söndag 20 november 2011 - Fort Pierce, Florida, USA

Hade en riktigt trevlig dag i Fort Pierse. Åkte ut på stranden, fotade fåglar å Kitsurfare, det var Lördag så mycket folk strosade runt. När jag körde vidare stötte jag på ett mysigt ställe med massor av tokerier, största publiken var Bikers i 50 – 70 års åldern. Senare stötte