Go West!

tisdag 13 september 2011 - söndag 25 september 2011

Början och slut i SFO, Carlifornien, med bil, inget bestämt men vi tror att det blir nationalparker i Californien samt kusten norrut mot Seatle.

Ändstation
söndag 25 september 2011 - Täby, Stockholms län, Sverige

Efter båtutfärd och björnar satte vi oss i vår bil och började resan söderut mot San Francisco och flygresan hem. Vi stannade och slog nattläger i Grants Pass, en liten stad i Oregon och enda sättet att komma dit är att först köra ner till Kalifornien och staden Crescent City för att

Björnstarka hästkrafter
torsdag 22 september 2011 - Gold Beach, Oregon, USA

Tidig purrning denna dag för att få uppleva det vilda och orörda Oregon. Tack och lov ingen fotvandring eller cykeltur utan en utflykt i 35 knop med hjälp av 900 hk. Helt i vår smak. En båttur uppför Rouge River stod på schemat. Rouge River är en skyddad flod med rikt fiske och

Vidare norrut
onsdag 21 september 2011 - Crescent City, Kalifornien, USA

Vi lämnade vårt underbara B&B i Mendocino i strålande solsken efter att ha ätit frukost på vår egna altan med utsikt över havet. Vägen ledde oss till Avenue of the gigants. Det är en sträcka av den gamla vägen norrur vilken går igenom Redwood skog. Massor av dessa enorma träd. En del

Kusten
söndag 18 september 2011 - Mendocino, Kalifornien, USA

Vi lämnade Merced lördag morgon och begav oss av mot kusten. På vägen passerades Hollister där vi åt lunch. Denna plats är mest känd för att staden intogs av bikers den 4 juli 1946. Boozefighters MC hade kallat till träff och det kom lite fler hojåkare än vad de tänkt sig. En

Yosemite
lördag 17 september 2011 - Yosemite nationalpark, Kalifornien, USA

Torsdagen var vikt åt Yosemite National Park. Lovisa har färdats igenom denna park ett antal gånger tidigare på egen tass men eftersom Anders aldrig hunnit hit var detta ett måste på vår tur. Vi började med att titta på vattenfallet "Brudslöjan", ett imponerande fall längs en klippa,