Mallorca Nr3

fredag 23 september 2011 - fredag 7 oktober 2011

Nu är det dags igen att resa till varmare land. Imorgon, fredag, går flyget 19.00 och framme ca 22.00 då vi hämtar vår förbeställda bil på flygplatsen. Efter en biltur på ca 1 timme är vi framme i Alcudia och vårt hotell, Los Lagos. Av dagen återstår då endast sängläge och invänta morgondagen. Vi ses! Kul om du vill skriva en kommentar så vi ser att du "är med". Marita o Leffe

Dag 13
torsdag 6 oktober 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Idag har vi latat oss på stranden med en god bok och några gamla skvallertidningar. Vattnet är varmt och skönt, härliga gröna vågor som gör att man ligger och guppar långa stunder. Samma tidsfördriv även i morgon, vår sista dag. Kvällspromenaden gick som tidigare shoppinggatan tur och

Dag 12
onsdag 5 oktober 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Bilutflykt blev det idag. Ställer kosan sydöst. Här är det odling som gäller. Ibland är jorden helt röd, ibland ljusgrå. Ser mera ut som cement än att odla i. Många vattenpumpar som drivs med vinden som bevattnar fälten. Städerna vi kör igenom ser i stort sett likadana ut, kyrkan på

Dag 11
tisdag 4 oktober 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Frukost som vanligt på balkongen med extra skjorta på, Nordan var här i morse. Vandringen idag blev en favorit i repris sedan förra gången vi var här. Skillnaden var att det var mycket varmare denna gången. Naturen på denna vandring slår allt annat vi upplevt. SS: I 3 ½ timme har vi

Dag 10
måndag 3 oktober 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

Dagens vandring blev ett stolpskott. Läser man beskrivning i vandringsboken var detta en höjdare! En vandringstur man tar sina vänner på för en riktig upplevelse. Skulle inte tycka det om jag vore vän. Dom vet inte vad en vandringstur vid ett norrländskt älvdrag är. Här går turen runt

Dag 10/SS
måndag 3 oktober 2011 - Alcúdia, Balearerna, Spanien

SS: Leffe trampade i en hundbajs när vi var ute på kvällspromenad. Den första reaktionen var: fan, fan, fan. Den andra var: kan inte dom djäv…. plocka upp efter sina hundar? Har dom inga plastpåsar? Nu har han sansat sig lite och spekulerar: Kan det vara så att det … Jo, dom har