NorthEast

fredag 30 september 2011 - lördag 8 oktober 2011

Roadtrip i nordöstra delarna av USA. Vi utgår från Boston, MA.

Heading south
fredag 7 oktober 2011 - Concord, New Hampshire, USA

Efter sedvanlig sockerfrulle på Quality Inn i Burlington siktade vi näsorna söder ut. Efter vägen fick vi se en hel del otäcka spår efter orkanen Irene. Man jobbade febrilt överallt för att röja efter dess framgång. Vi tog oss en lunch i Woodstock VT, där lyckades vi också få vår

Lunch vid Cape Cod
fredag 7 oktober 2011 - Boston, Massachusetts, USA

Efter en tidig morgon och en sockerbulle styrde vi kosan till Cape Cod för en lunchsandwich på en Countrystore. Mumsfillibabba! På vägen dit fick vi känna på Bostons rusningstrafik och hur lille Tomtom tappar kollen när det blir tunnlar. Lika spännande varje gång man kommer ur

White Mountains
torsdag 6 oktober 2011 - Burlington, Vermont, USA

Gårdagen spenderades bl.a. uppe i White Mountains. Där tog vi en spännande väg upp till toppen av Mount Washington. Det var extrem dimma och tur var väl det för annars hade väl inte Per vågat köra upp dit... :) Vägen var väldigt brant, kurvig och smal. Väl uppe på toppen blåste det

Cadillac Mountain
tisdag 4 oktober 2011 - Augusta, Maine, USA

Howdy! Ja, gårdagen spenderades som sagt i Bangor och Bar Harbour. I Bangor hittade vi Stephen Kings hus. Tjustigt var det med torn och ett järnstaket runt om med spindelvävsmönster och fladdermöss på. Vi for sedan ner till Bar Harbour och åkte en liten fin parkväg upp på Cadillac

Bumpy Roads
måndag 3 oktober 2011 - Augusta, Maine, USA

Hejsan hoppsan! Lördagen spenderades hos mina (Sylvias) släktingar i Lexingotn som ligger strax utanför Boston. Det var jättetrevligt att träffas och vi blev kvar flera timmar och blev bjudna på lunch. Igår drog vi oss ifrån Boston och norrut längs kusten. Kan ju påpeka att vi INTE är