Bröllopsresan

tisdag 18 oktober 2011 - onsdag 16 november 2011

Sydafrika Kapstaden- Moumpaluuga- Zanzibar Sol Vin och Njutning

Hemma
onsdag 16 november 2011 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Sista lediga dagen I dag är det en ny resdag, men vi började slött. Frukost 8 solen lyste med sin frånvaro och det började att regna. In på rummet packa lite sedan när vi tittade ut sken solen galet starkt. Nu var det att pressa ut det mesta möjliga av situationen, solade utan solfaktor,

Näst sista brevet hem
måndag 14 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

I dag har vi snorklat ute vid en atoll ö. Underbart… det första som hände var att jag fick syn på flygfiskar, sedan såg jag delfinerna – stort larm ombord, snorklare bemanna jollen- löd orden, Vi kördes en bit framför delfinerna och hoppade i.. på sandbotten och 10 m djup var vi mitt

Slappardag i solstolen
söndag 13 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

GRATTIS ÄLSKADE MAMMA Idag har vi bara slappat i solstolen i både regn och sol. Vi missade snorklingen för vi hade fått fel avfärdstid, imorgon tar vi nya tag igen. Vi har paddlat en plaskanot med genomskinlig botten, så nu har vi sett fiskar och sjöstjärnor och en massa sjöborrar, dom

Fars dag
söndag 13 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Grattis papprarna på fars dag önskar vi från 24 grader på kvällen, mätta och belåtna. Go natt

Zanzibar 12/11
lördag 12 november 2011 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Medans vi väntar kan vi konstatera att allt går saktare än normalt, det är varmt idag nog resans varmaste dag, eftersom det är lite folk på hotellet ser vi att personalen roar sig dom åxå, lite bad stim och nojs mm. Oj så fel vi hade vi trodde vi skulle kanota, eftersom det är fullmåne