SYDAMERIKA 2011

måndag 21 november 2011 - måndag 19 december 2011

Förra året drabbade en svår jordbävning Chile. I år hoppas vi att det inte händer, för nu har vi tänkt förverkliga en dröm att resa över kontinenten från Santiago de Chile via Buenos Aires i Argentina och vidare till till Rio de Janeiro i Brasilien,på östra sidan av Sydamerika, med en avstickare till Uruguay. När vi var i Peru för två år sedan kom det en jordbävning året före innan vi reste dit, men även en till året efter. Det gäller att ha tur och att våga chansa om man ska hinna se världen innan rullatorn gör sitt intrång i hemmets vrå !!!!!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR OCH LITE VINTIPS TILL HELGEN !!!
fredag 23 december 2011 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Efter en fantastisk resa till fyra länder i Sydamerika har jag nu publicerat några fler bilder på dagboken. Kanske blir det fler framöver har alltför många att välja bland. Det känns bra att komma hem till familj, vänner och kollegor på jobbet, som kämpat väl under min frånvaro. ett

Forsenat flyg fran Rio
lördag 17 december 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Flyget fran Rio ar forsenat vilket innebar att jag missar anslutningsflyget i Europa. Kommer alltsa hem senare an beraknat. Mycket vantan blir det...... Sammanfattning kommer.....

Regnvader i Rio och Sao Paolo
fredag 16 december 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Pa formiddagen var det sol pa Copacabana, men sen kom ett riktigt ovader in. Igar regnade det ordentligt i Sao Paolo sa bilar och annat flot omkring pa gatorna. Har funderat over varfor alla kranar i sydamerika lacker. Har maste det finnas massor av jobb for riktiga rormokare. Det slosas med vatten

Fortfarande over 30 grader i Rio
onsdag 14 december 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Varmen bestar, det gar inte att gora for stora anstrangningar har. Man kan fonstershoppa och ta en capucino pa playan, eller titta pa alla roliga forsaljare, allt fran baddrakter till drickasnubbar. Att de bara orkar ga fram och tillbaka hela dagarna...... Nagra svenskar vi lart kanna reser hem

Ipanema
tisdag 13 december 2011 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Har inte hittat "the girl from Ipanema" trots att jag gick dit idag. Tog nastan en timme att ga efersom det ar sa varmt.Ipanema ar ett helt litet omrade bredvid Copacabanastranden.Det ar lite lugnare men annars ar stranderna lika fina. En del datorer ar dock lite troga har. Igar hittade jag en

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!