Kitesemester

torsdag 20 oktober 2011 - lördag 25 februari 2012

Planerad resa till Miami, Cancun, Los Angeles, Rio och Fortaleza.

Fernado de Noronha
söndag 29 januari 2012 - Fernando De Noronha Airport, Pernambuco, Brasilien

Resan fortsatte från Natal till Fernando de Noronha. En alldeles fantastisk liten ögrupp utanför brasilianska kusten. Där erbjuds snorkling och dykning i kristallklart vatten med alla tänkbara fiskar att titta på. Vi har snorklat med sköldpaddor och följt delfinstimm som simmat runt oss.

Natal - Ponta Negra
måndag 23 januari 2012 - Ponta Negra, Natal, Rio Grande do Norte, Brasilien

Har nu lämnat kitesurfingens cumbuco och tagit oss till Natal, eller närmare besämt Ponta Negra, en liten turistort söder om Natal. Har turistat på stranden och suttit still på en solstol en hel dag! Blivit serverad frukt, pannkakor och dricka av alla de sorter. Väldigt lyxigt. Stora vågor

Kvar i Cumbuco
tisdag 17 januari 2012 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Vi är kvar i lilla byn Cumbuco. Här händer inte mycket och det har blivit lite vardag över det hela. Stället erbjuder kitesurfing när vinden tillåter i övrigt är det mer dött än Klinte en novemberkväll. Det är lite som att vara i fjällen på skidsemester fast utan snö:-). Upp tidigt

Kitesurfing
måndag 2 januari 2012 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Önskar god fortsättning på nya året till er alla! Nyår gick av stapeln med dans, musik och fyrverkeri på stranden. Tusentals människor samlades på stranden och skålade in det nya året. Traditionen säger att man skall bära vit top på nyår och de gjorde de flesta. Vet inte varför men

God Jul och Gott Nytt År
lördag 24 december 2011 - Cumbuco, Ceará, Brasilien

Önskar er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År! Här finns inte tillstymmelse till tomte eller gran. Inte ens en gilang i palmerna. Så vi firar i 28 graders värme med sol och bad på stranden. Ikväll blir det grillat kött och potatis, riktigt lyxmat:-) Kramar anna