Asien och Nya Zeeland

söndag 9 oktober 2011 - tisdag 20 december 2011

Resan började på Landvetter i Göteborg. Mellanlandade sedan i Frankfurt och Abu Dhabi innan har kom fram till Bangkok, Thailand. Kommer sedan fortsätta ner till Kuala Lumpur, Malaysia och flyga därifrån till Christchurch, Nya Zeeland. Där stannar vi en månad innan vi flyger till Vietnam. Efter det får vi se vart vi tar vägen.

Svosch bara!
onsdag 7 december 2011 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Det går som sagt så himla fort nu! Det ska bli skönt att komma hem men samtidigt när man väl kom in i backpackinglivet så rullar allt på och det känns som man skulle kunna fortsätta ett bra tag. Tills pengarna tar slut vill säga, haha! Laos är ett mysigt litet land, små städer och

Andra advent?
söndag 4 december 2011 - Vang Vieng, Laos

Så det är redan andra advent. Hur gick det till? Bara lite mer än två veckor kvar på resan nu, det har gått så himla fort! Nu har vi iaf rest igenom hela Vietnam. Vi har sytt upp kläder, badat en gång och sett Halong bay! I Hanoi skilde vi på oss så Sofia som åker hem redan den 13:de

Tillbaka i Asien
tisdag 22 november 2011 - Dalat, Vietnam

Hej hopp! Nu var det ett tag sen jag skrev. Men jag får säga som Ida, jag har helt enkelt haft för roligt för att hinna skriva! Men ska försöka sammanfatta vad som har hänt sen sist! Efter Wanaka åkte vi som sagt till Queenstown. Och det var helt klart min favoritstad på NZ, det var

Glaciär och lite så
torsdag 10 november 2011 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Resa rullar på väldigt fort och idag har vi bara en vecka kvar på NZ, vilket är riktigt tråkigt. Vi har ett blivit ett härligt gäng på bussen nu efter att några har hoppat av och några nya har hoppat på. Franz Josef va ganska regnigt och trots att vi hade riktigt bra kläder under

Sydön igen!
söndag 6 november 2011 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Hej hej hallå! Nu har jag kommit över till sydön igen. Dom första två nätterna va vi i Kaiteriteri som ligger precis intill en stor nationalpark, vilket det finns gått om på NZ speciellt här på sydön. Eftersom Sofia är sjuk (feber, något som verkar gå runt och runt på bussen) så