Svosch bara!
onsdag 7 december 2011 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Det går som sagt så himla fort nu! Det ska bli skönt att komma hem men samtidigt när man väl kom in i backpackinglivet så rullar allt på och det känns som man skulle kunna fortsätta ett bra tag. Tills pengarna tar slut vill säga, haha! Laos är ett mysigt litet land, små städer och

Andra advent?
söndag 4 december 2011 - Vang Vieng, Laos

Så det är redan andra advent. Hur gick det till? Bara lite mer än två veckor kvar på resan nu, det har gått så himla fort! Nu har vi iaf rest igenom hela Vietnam. Vi har sytt upp kläder, badat en gång och sett Halong bay! I Hanoi skilde vi på oss så Sofia som åker hem redan den 13:de

Tillbaka i Asien
tisdag 22 november 2011 - Dalat, Vietnam

Hej hopp! Nu var det ett tag sen jag skrev. Men jag får säga som Ida, jag har helt enkelt haft för roligt för att hinna skriva! Men ska försöka sammanfatta vad som har hänt sen sist! Efter Wanaka åkte vi som sagt till Queenstown. Och det var helt klart min favoritstad på NZ, det var

Glaciär och lite så
torsdag 10 november 2011 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Resa rullar på väldigt fort och idag har vi bara en vecka kvar på NZ, vilket är riktigt tråkigt. Vi har ett blivit ett härligt gäng på bussen nu efter att några har hoppat av och några nya har hoppat på. Franz Josef va ganska regnigt och trots att vi hade riktigt bra kläder under

Sydön igen!
söndag 6 november 2011 - Westport, West Coast, Nya Zeeland

Hej hej hallå! Nu har jag kommit över till sydön igen. Dom första två nätterna va vi i Kaiteriteri som ligger precis intill en stor nationalpark, vilket det finns gått om på NZ speciellt här på sydön. Eftersom Sofia är sjuk (feber, något som verkar gå runt och runt på bussen) så

Might as well Jump
torsdag 3 november 2011 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tjena, tjena, hej! Taupo blev det sen ja! Vulkanvardringen blev inställd pga dålig väder tyvärr. Men vi fick en trevlig lugn dag i taupo istället. Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg! I måndags kom vi fram till Taupo och redan på eftermiddagen kom dom och hämta upp oss i minibuss

Söderut igen!
söndag 30 oktober 2011 - Rotorua, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Tjenna! Just nu befinner jag mej i Rotorua en liten stad i mitten av nordön. Dom senaste dagarna har vi förflyttat oss ganska mycket. När vi lämnade Paihia i torsdags åkte vi tillbaka till Auckland men bara för en natt även denna gång. Sen fortsatte vi till Hot Water Beach. Ett ställe,

I'm still alive, yeah!
tisdag 25 oktober 2011 - Paihia, Northland, Nya Zeeland

Nu, nu era jäklar! Jag har gjort det, jag har skydivat! Och det var så otroligt kul! Jag trodde att jag skulle va så rädd och därför inte njuta fullt ut, men så blev det inte alls. Jag älskade det! Okej jag ska va helt ärligt när jag såg Idas skräckslagna blick innan hon försvann ut ur

Wellington
lördag 22 oktober 2011 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Efter Kaikoura fortsatte vi mot Wellington. Där va vi faktiskt på museeum. Gratis entre så då måste man ju passa på! Det fanns massa olika utställningar ex. om vulkaner och jordbävningar, skelett från vattendjur som val, delfin och säl. Och en hel del om Maorifolket och när britterna

Så långt bort som går
fredag 21 oktober 2011 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hejje! Nya Zeeland ja. Den tiden vi har här kommer förmodligen gå väldigt fort eftersom vi byter ort var och varannan dag. Än så länge har vi hunnit med Christchursh, Kaikoura och Wellington. Christchurch har ännu inte hunnit repa sig efter jordbävningarna, en förra året i september och