Tillbaka till Asien

torsdag 1 december 2011 - söndag 4 mars 2012

Nu har jag jobbat 3,5 år och behöver ett brejk igen. Det passade sig så bra att jag kunde få tjänstledigt 2 månader i samband med min semester. Vet att jag flyger till Bombay 1 december, därifrån direkt till Goa för att slappa ett par veckor. Tar mig österut i Indien, kanar nerför östkusten och över till Sri Lanka. Sen vet jag att jag åker hem från Bangkok, däremellan får vi se vad det blir...Möter upp med ett engelskt par jag träffade 2007 i Goa, och med norskorna på Sri Lanka förmodligen. En del av er hinner jag träffa innan jag åker, men nu har nedräkningen redan börjat.Ni som inte vill ha min dagbok, säg till. Tjingeling!

home sweet home
lördag 3 mars 2012 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Kära dagboksläsare. Tack för att ni har följt och kommenterat dagbok och bilder under 3 månader. Sista dagarna tillbringade jag i Bangkok, kära Bangkok, och jag hade tänkt lägga in bilder innan jag åkte, men jag kan väl göra det nu istället. Man skulle kunna göra ett helt album bara

solobad, solobad...
fredag 24 februari 2012 - Koh Chang Noi, Ko Chang, Trat, Thailand

Hej allihop! När jag väl hade varit här på ko chang några dar, och mina kompisar kommit hit, har dagarna gått sin gilla gång. Det är en mycket charmig ö, som jag nog kommer att återvända till på typ charter. Vi har varit ute på scootertur runt hela ön i 2 dar, badat i vattenfall,

har ar bilderna
lördag 18 februari 2012 - Koh Chang Noi, Ko Chang, Trat, Thailand

Nu ar det andra dagen det regnar, men sen ska det bli kanonfint enligt prognosen. Har varit i bokhandlen och bytt/kopt nya begagnade bocker, det gar at! Tingeling!

antligen strand och nedrakning
torsdag 16 februari 2012 - Koh Chang Noi, Ko Chang, Trat, Thailand

Hejhej. Akte alltsa 2 timmar till Mukdahan, en trevlig liten stad vid Mekongfloden med en gammal stad med vallgrav runtomkring. Runt vallgraven hade man gjort fina promenadstrak med traningsredskap, lekparker, bankar, mm. Det fanns mycket blommande trad i alla farger dar, det kanske ar sasong nu

Pa vag igen
onsdag 8 februari 2012 - Nai Mueang, Nakhon Phanom, Thailand

Var var jag nu? Jo: Vi tankte om och akte aldrig scooter hela den dar vagen till templet, tog bara en liten dagsutflykt till en sjo, och ettt tempel som lag uppe pa en sandstensklippa. Vagen dit gick pa utsidan via trabroar och trappor, som bars av trareglar lutade pa berget...da kande aven jag