Nya Zealand

onsdag 7 december 2011 - tisdag 21 februari 2012

SISTA STADEN INNAN ASIEN!
måndag 6 februari 2012 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hallå! Vi är just nu i Christchurch som är vår sista hållplats. Om tre dagar åker vi till Singapore. Eftersom jag kanske inte hinner skriva mer på Nya Zeeland är det här kanske mitt sista inlägg. Isåfall vi jag tacka alla som har läst den här bloggen. Jag ska berätta lite mer om

ENGLISH TIME!
fredag 3 februari 2012 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Hello! Today it is english time but I'm sorry that I dont have write on english on two weeks. To compensate for this,I'll tell abouts traditions that exists here but not in Sweden. But that I will tell about you later. Yesterday we went up in the mittle of the night to see stars. So we went to the

Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
VÄRLDENS MEST LUTANDE GATA OCH BLÅPINGVINER!
måndag 30 januari 2012 - Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Hallå! Ledsen att jag inte har hunnit skriva men jag har varit i en by med 100 innevånare och inte haft tillgång till internet. Men jag ska berätta om vad vi har gjort dem senaste dagarna... Dagen då vi skulle åka ifrån Te Anau åkte vi mot Milford Sound för att sova över på en båt i en

Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
NY STAD PÅ 45 BREDDGRADEN!
onsdag 18 januari 2012 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Hallå! Vi är just nu i Queenstown som ligger rätt långt söderut. Så här långt söderut har jag aldrig varit förut men Nya Zeeland är ju ett rätt sydligt land. Jag ska nu berätta var vi gjorde dagen då vi flyttade från Fox glacier men även hur väldigt fint Queenstown

Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
GLACIÄRER, GLACIÄRER OCH ÅTERIGEN GLACIÄRER!
måndag 16 januari 2012 - Fox Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Hallå!Idag har jag sett en riktigt stor glaciär. Och inte nog med det, jag har gått på den. Så här har min dag varit... Dagen började med att jag gick upp ganska sent. Men vi hade en rolig dag framför, för idag skulle jag och pappa gå på Franz Josef glaciären. Dem andra ville inte så