Hemma igen...
onsdag 22 februari 2012 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Nu sitter jag har hemma ensam i min lägenhet igen...så konstigt det känns att inte ha typ 30 personer runt mig i stort sett hela tiden!! Ensamt men samtidigt ganska skönt... Vi hade ju en dag i Addis Abeba, Etiopien på vägen hem. Jag va utsedd till reseledare eftersom Mats och Gunnar från

Sol, bad och snorkling pa underbara Zanzibar!
lördag 18 februari 2012 - Zanzibar, Tanzania

Oj sa langesen jag hade mojlighet att skriva sist! Det va val nar den andra gruppen anslot sig om jag inte minns fel.. Det har hant en del sen dess =) Vi borjade med att besoka ett barnhem i Nairobi, det lag i slummen sa bara promenaden dit var intressant. Hemskt att se, men valdigt nyttigt tror

En resa slut och en ny borjar!!
lördag 4 februari 2012 - Nairobi, Kenya

Da har den forsta resan slutat, alltsa Rwanda och Uganda resan och de flesta har akt hem. Men vi ar fortfarande 15personer kvar som ska gora nasta del, alltsa Kenya, Tanzania och Zanzibar. I morgon kommer det 16personer till som ansluter. Skon att det inte ar fler for da blir det inte sa trangt i

Gorillor, safaris och bussakande!
lördag 28 januari 2012 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej allihop!!! Antligen gick det komma in pa resdagboken! Och vad har hant sen sist da? Gorillorna saklart!!! Vilken underbar upplevelse!! Vi gick i 2,15h innan vi hittade dem, ganska lagom vandring faktiskt, vissa gick bara i ca 20min och kande sig lite snuvade pa varndringen. Nar vi va ca 30m

I morgon smaller det!!!
lördag 21 januari 2012 - Ruhengeri, Northern Province, Rwanda

Igar lyckades jag skriva ett laaaangt inlagg har, men nar jag skulle publicera det sa va min "connection lost".... =( Sa jakla surt, speciellt nar det tog 10min att komma in pa sidan... Men jag gor ett nytt forsok idag!! Men det lar inte bli nagra bilder =( Dagarna sen mitt senaste inlagg har

Kigali, Rwanda
tisdag 17 januari 2012 - Kigali, Rwanda

Ar nu i Kigali, Rwanda! Vi kom hit i mandags kvall efter drygt 24h resande. Sa det va skont nar vi val va pa plats! Borjade med att vaxla pengar pa flygplatsen, men tyvarr tog alla pengar slut sa det blev inga for mig. Har fatt lana av andra tills nu, men nu har jag vaxlat i stan! Forsta dagen

I morgon bär det av!!!
lördag 14 januari 2012 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

I morse blev jag väckt av Iris som frågade om det skulle bli kul att åka till Afrika i morgon... I MORGON?!?! What?? Är det verkligen så nära? Jag har nog inte fattat än att jag faktiskt ska åka iväg, jag brukar oftast inte förstå förrän jag är på flygplatsen att jag ska ut och resa.

10 dagar kvar!!
torsdag 5 januari 2012 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Enligt resedagboken är det bara 10 dagar kvar tills jag åker!!!! Overkligt men i högsta grad sant! =) Under min resa så ska jag försöka att uppdatera här om jag kan. Jag vet inte hur mycket tillgång jag kommer att ha till internet så det kanske inte blir så många uppdateringar. Om det