Sista Resebrevet på Resdagboken - för alltid....
tisdag 15 maj 2012 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Avocadona är slut och vår resa är slut och det mesta är slut. Vi befinner oss nu i vår husvagn i Sundbyholm. Vädret i Sverige blev en chock för kroppen och vi har inte vant oss än. I söndags åkte shortsen på i alla fall då solen av en tillfällighet tittade fram. Men visst är det

Cirkeln är sluten - åter på Sibbarp i Malmö
lördag 5 maj 2012 - Malmö, Skåne län, Sverige

Dag 123 av 128. Vart har tiden tagit vägen. Tisdagen den 3 januari lämnade vi ett grått och tråkigt, vädermässigt alltså, Sundbyholm. Ett antal månader i främmande länder och nu är vi tillbaka i Malmö. Blandade känslor, men mest positiva... Lite grand om resan från Alsace och

Farväl till storkarna i Alsace

Klockan är endast 0810, denna lördagsmorgon i Riquewihr. Kent sover ännu, men jag vaknade pigg och alert och tänkte, att jag kan ju alltid ägna den extra tiden åt ett LITET resebrev innan vi lämnar den här campingen och den har staden och Frankrike. För det är precis det vi ska göra

En tur genom vinodlingar och annat vackert

Vi tog solen med oss när vi lämnade Blanes och Spanien och åkte alternativväg genom Frankrike. Inte så långt, för vi hade som mål en liten camping utanför Sete som vi besökte förra året. Camping Meditterrane heter den. Blåsigt som bara den, men vi tog i alla fall en promenad längs med

Hej då Spanien

Tror inte det framgick av förra inlägget, att poolen i Mazarron har saltvatten från en underjordisk vulkan och det vattnet är inte bara bra för hälsan utan man blir också vacker av det. Allt enligt campingens marknadsföring... Troligtvis var vi för några dagar där, för vi ser ingen

Bad i alla former..
onsdag 11 april 2012 - Mazarrón, Murcia, Spanien

Äntligen, säger jag, har jag fått bada i havet. Runt 17 – 18 grader är det och det är rätt så lagom, eftersom vi tidigare på dagaen har badat i saltvattensbassängen, som har ett gradantal runt 34+. Detta tillsammans med riktigt varm sommarsol gör tillvaron riktigt behaglig. Var

Nästan i Afrika men hamnade i Torrox
torsdag 5 april 2012 - Torrox Costa, Andalusien, Spanien

Är nu tillbaks i Torrox i Spanien. Just nu är jag lite irriterad för det har strulat med internetuppkoppling sen vi kom till Spanien. Vodafone har sålt slut sina kort, Mas-movil har flyttat från Nerja och här i Torrox fungerar ingenting. Vi har blivit beroende av att vara uppkopplad mot

Uppbrott och lite till..
fredag 30 mars 2012 - Vila Nova de Cacela, Portugal

Uppbrott och lite till.. Tiden har gått rasande fort.. Nu har vi lämnat Olhao, campingen och Karri och Gertrud. Det har varit en fantastisk tid och nu ska jag berätta lite om de sista dagarna där – för den här gången.. Fredagen den 23:e lämnade Gun och Ronny oss, nöjda och belåtna med

Inget bad ännu...
torsdag 22 mars 2012 - Quelfes, Portugal

Idag är det den 22 mars och ännu har vi inte badat, varken i poolen eller i havet. Det börjar väl bli varmare i vattnet, kanske kan det vara omkring 17 grader, men varje gång vi besökt en badstrand har det blåst kalla vindar fastän solen skiner. Då blir jag inte badsugen... Men, om inte

Jag är så nöjd....
söndag 11 mars 2012 - Quelfes, Portugal

Jag är så nöjd.. är Kents favorituttryck nuförtiden och det finns verkligen mycket att vara nöjd med. Jag är så nöjd, sa han, när Gertrud kom från Sverige och hade med sig en Skogaholmslimpa. Hon offrade en del av sin packning och tryckte ner hans limpa istället. Det kallar jag