This time for Africa

fredag 30 december 2011 - måndag 9 april 2012

Vi ska åka till landet afrikatt.

Vi drar
onsdag 4 april 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vi skulle vara borta i en evighet, typ för alltid. Och så är det sista dagen, allra allra sista dagen. På den afrikanska kontinenten. För ikväll drar vi till Paris, i morgon landar vi och frukostar med Emily och Frida. Konstigt. Vemodigt, fast vi har lite hemlängtan båda två. Sista veckan

Vi softar
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det är svårt att skriva resdagbok nu för det är så mycket ändringar i planeringen hela tiden att man inte vet vad man var på väg sist och vad vi skrev. Nu skulle vi ha varit Bobo-Dioulasso sedan ett par dagar. Då hade redan haft en aning om vad en kulturvecka i Burkina Faso innebär. I

Vi velar
måndag 19 mars 2012 - Bolgatanga, Upper East Region, Ghana

Synd att resdagboken ar sa ouppdaterad. Vi bestamde att vi inte ville ha nagot projekt i Bolga eftersom det bara hade blivit typ tva veckors prao-kansla over det hela. I stallet var vi nojda med stan (las supertrotta pa Bolga) och ville lamna sa snabbt som mojligt. Men da kom Doris tillbaka fran

Vi knarkar
onsdag 7 mars 2012 - Bolgatanga, Upper East Region, Ghana

Det rockar. Var var tankta rubrik till nasta inlagg. Trakigt nog stammer det inte riktigt. Sen vi skrev sist har vi fatt planera om en hel del, det blev inget surfande, ingen canopy walk eller bat over lake volta. I stallet spenderades tva dygn pa sjukhuset i Dixcove, en mardrom att se tillbaka pa

Vårt liv som turister
tisdag 14 februari 2012 - Cape Coast, Centrala regionen, Ghana

Det var lange sen sist. Vi hade ju en vecka till i Bolga innan vi borjade resa soderut. Dock hande inte manga saker som skilde sig fran vad vi gjort innan. Vi har akt mycket moppe och planerat engelska till Nakamtenga. Trots att vi inte skaffade ovningskorningstillstand for moppen behovde vi inte