Costa Rica och Panama

onsdag 1 februari 2012 - måndag 5 mars 2012

Åker på semester med min karl till Costa Rica och Panama i 5 veckor. Börjar i Costa Rica och reser sen runt söderut mot Panama . Avslutar i Panama City Ser fram emot mycket spännande saker. Naturen ska vara väldigt vacker och varierande med många vulkaner,regnskog, städer, stränder mm. Hoppas att vi får se många djur

Varmt
fredag 2 mars 2012 - Panama City, Panama

Vi är tillbaka i Panama City Här är det varmt 35 grader och stekande sol. Stor skillnad mellan tempraturen här och El Valle De Anton. Här känns det som en stor varm kokande gryta. Stressiga människor och folk kör som galningar Flyger hem på söndag mvh camilla

Varma källor
tisdag 28 februari 2012 - Anton Valley, Panama

Igår kom vi hit med bussen ifrån Panama City Tog 2 1/2 timme, först motorväg sen vägar som ern berg och dalbana över berg och dalar. Dessutom kör de som bildårar Sen vi kom hit har vi varit flitiga Igår gick vi till ett vattenfall som låg 4 km bort, visste tt det vra långt

Panama kanalen
söndag 26 februari 2012 - Panama City, Panama

Igår var vi och tittade på panama kanalen. Vi var vid slussarna Miraflores De har en utsiktsterras där man ser farygen passera Finns också ett museum i samma byggnad Kanalen invigdes 1914 Fick se 2 stora fatyg passera kanalen. De sa att det tar ett fartyg 10 timmar att passera hela kanalen med

Panama cuty
fredag 24 februari 2012 - Panama City, Panama

Tidigt i morse kom vi fram hit till Panama City. Kunde inte sova på bussen, så jag var helt slut när vi kom fram Mycket attt se här i Panama city Många äldre hus i gamla stan.även ruiner. De restaurerar många hus och de byter avlopp och vatten nätet i gamla stan. Från gamla stan som

Nattbuss ikväll
torsdag 23 februari 2012 - Bocas del Toro, Panama

Vi har checkat ut ifrån vårt hotell här på Bocas De Toro. Sitter nu och surfar lite innan vi ska fördriva några timmar innan vi ska hämta våra väskor. Efter det ska vi ta taxibåten över till Amirante för nattbuss till Panama City. Igår tog vi en taxibåt till närmaste ön här, tog