Dalmatien

lördag 18 augusti 2012 - lördag 8 september 2012

Vi reser till vår "sommarstuga", ön Brac, igen. Tre veckor av total avkoppling.

Madame är tillbaka
fredag 7 september 2012 - Supetar, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Stefan, jag minns inte om det var just den du drack. En lager vill jag minnas, kanske en IPA också. Men du fick mig att längta efter en sådan god öl. Här nere har det inte blivit så många. Hoppas den smakade. *** Det var väl tur att Roger inte behövde läkarvård just nu då… Hoppas ni

Den lille fete tysken
tisdag 4 september 2012 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Vi satt uppe på takterrassen hos Hermann och Marijana och njöt för fullt av de fyllda paprikorna. Västerut, åt Italien till, var det ett fyrverkeri av blixtrar på den mörka himmeln. Vi hörde inga knallar, så vi sa till varandra att det är ju inte säkert att det kommer häråt. Men vi

Marcel Proust
torsdag 30 augusti 2012 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Ewa är en lycklig kvinna. Jag önskar att jag kunde säga att det beror på mig, men just detta lyckorus som hon befinner sig i sen några dagar tillbaka kan jag inte ta åt mig någon ära av. Det handlar i stället om en liten grönsak fylld med en röra. Japp, det har varit dags för det

Leaving in panic
söndag 26 augusti 2012 - Bol, Split-Dalmatiens län, Kroatien

– Ni skulle ha kommit igår! Ewa och jag tittade på varandra. Vi tittade på den orakade mannen i 65-årsåldern framför oss. Han såg vänlig ut trots sina barska ord. Vi hade inte en aning om vad i hela världen han pratade om. Klockan var runt halv 12 på förmiddagen. Vi hade nyss klivit

Senast aktiv - från Ljubljana, Slovenien
En sedelärande berättelse om alkohol och frukost
torsdag 23 augusti 2012 - Omiš, Split-Dalmatiens län, Kroatien

Tack till David som körde oss till Landvetter halv 5 på morgonen i lördags. Det kan inte nog betonas. Sen lyfte vi från ett ösregnigt Göteborg strax innan sju och två timmar senare, lite drygt, landade vi i ett Split med värmereglaget satt på max. Vårt första stopp på den här resan