Volontärarbete i Peru-Cusco

tisdag 31 januari 2012 - söndag 4 mars 2012

Belenpampa (nr. 2)
fredag 2 mars 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Jaha kara vanner och familj, jag har nu arbetat min sista dag pa "Red de servicios de salud, Cusco Norte" som egentligen ar hela namnet pa kliniken. Ursakta eventuella stavfel, tangentbordet ar troligtvis inte vad det varit:P Igar jobbade jag pa "La psicologia" igen, dock kom det bara in en

Pa chokladmuseet:)
onsdag 29 februari 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Tjenaremors! De foljande de tre dagarna har jag hjalpt till pa el pediatrico och la psicologia som oversatts psykologin ungefar. Lat oss ta det fran borjan... I tisdags knallade jag alltsa aterigen over till el pediatrico for att hora om de mojligtvis ville ha hjalp over dagen, vilket de ville.

Machupiccu
måndag 27 februari 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

¡Buenas! Har kommer ett inlagg fran en riktig krafta! Forstod ni det dubbla budkapet?:P Idag slog varmen till ordentligt, har inte varit sa har varmt och soligt i Cusco sedan jag kom hit. Eftersom Cusco ligger ca 3400 meter over havet ar solen riktigt jadra stark nar den ar framme! Machupiccu

Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Det var en gang en sengangare, en boaorm och en condor...
fredag 24 februari 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

¡Buenas tardes amigos! Den har veckan har jag hjalpt till lite pa la ecografia och pa el obstetrico pa Belenpampa. Att hjalpa till pa la ecografia var intressant. Det fanns en lakarstuderande dar den dagen som forklarade vad det egentligen var vi sag pa den dar lilla skarmen, hade namligen lite

Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Vandrande skrappasar pa El Carneval!
måndag 20 februari 2012 - Cusco, Urubamba, Peru

Holihola! Ja nu var det ett tag sedan jag skrev, har inte haft tillgang till internet. Var ska man borja... Jag har upplevt min forsta "fodelseupplevelse" pa el obstetrico!! Wow det var verkligen helt otroligt:D Nar kvinnan som forloste barnet fragade om jag hade sett en bebis fodas forut stod jag