Singapore-Malaysia 2012

måndag 30 januari 2012 - torsdag 1 mars 2012

Tanken är att besöka Singapore, Borneo och Kuala Lumpur.

Hem, ljuva hem...
torsdag 1 mars 2012 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så är vi hemma igen. Efter en lång flygresa möttes vi på Landvetter av Anna och Indra. Ett tandlöst leende (inte Annas) och vi kände oss verkligen välkomna hem. Det har varit en händelserik och omväxlande resa, kommer att ta tid att att sortera alla upplevelser och minnen. Just nu minns

Tack Elin!!!
måndag 27 februari 2012 - Singapore, Singapore

En liten bit av Sverige mitt i Singapore. Sitter här i Ikéas Klippansoffa i Elins mysiga lägenhet. Det är en fantastisk stad, så många olika områden, både höga hus och gamla i kolonialstil och alla människor!! Så vänliga och hjälpsamma, lätt att trivas här. Vi har varit ute och åkt

"Up in the air......"

Efter en resa med nattbuss, med en "mycket väl" fungerande AC, kom vi tidigt på morgonen trötta hit till Kuala Lumpur. man sover inte särskilt bra när man fryser. Nu skulle vi hitta ett bra hotell också. Guideboken rekommenderade ett hotell mitt emot bussterminalen, varför vi kunde avvisa

Lata dagar i solen
fredag 17 februari 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi fortsätter vår lata semester med att bada, sola, promenera på stranden och läsa böcker. Idag har vi hyrt vespa och åkt runt på ön. Vi har sett en jättefin strand som till en del var inhägnad med vakt och staket, bara gästerna på lyxresorten fick använda den. Vi pratade med vakten

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tarzan har rymt...... och Jane med honom.
måndag 13 februari 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är vi åter i "civilisationen" efter att ha landat på Langkavi. Vi har strosat länge på stranden och avslutade kvällen på en indisk restaurang också på stranden, bara några meter från havet. Ölen var billigare än maten och det har den inte varit på länge. Det är så underbart