Hem, ljuva hem...
torsdag 1 mars 2012 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så är vi hemma igen. Efter en lång flygresa möttes vi på Landvetter av Anna och Indra. Ett tandlöst leende (inte Annas) och vi kände oss verkligen välkomna hem. Det har varit en händelserik och omväxlande resa, kommer att ta tid att att sortera alla upplevelser och minnen. Just nu minns

Tack Elin!!!
måndag 27 februari 2012 - Singapore, Singapore

En liten bit av Sverige mitt i Singapore. Sitter här i Ikéas Klippansoffa i Elins mysiga lägenhet. Det är en fantastisk stad, så många olika områden, både höga hus och gamla i kolonialstil och alla människor!! Så vänliga och hjälpsamma, lätt att trivas här. Vi har varit ute och åkt

"Up in the air......"

Efter en resa med nattbuss, med en "mycket väl" fungerande AC, kom vi tidigt på morgonen trötta hit till Kuala Lumpur. man sover inte särskilt bra när man fryser. Nu skulle vi hitta ett bra hotell också. Guideboken rekommenderade ett hotell mitt emot bussterminalen, varför vi kunde avvisa

Lata dagar i solen
fredag 17 februari 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Vi fortsätter vår lata semester med att bada, sola, promenera på stranden och läsa böcker. Idag har vi hyrt vespa och åkt runt på ön. Vi har sett en jättefin strand som till en del var inhägnad med vakt och staket, bara gästerna på lyxresorten fick använda den. Vi pratade med vakten

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Tarzan har rymt...... och Jane med honom.
måndag 13 februari 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Nu är vi åter i "civilisationen" efter att ha landat på Langkavi. Vi har strosat länge på stranden och avslutade kvällen på en indisk restaurang också på stranden, bara några meter från havet. Ölen var billigare än maten och det har den inte varit på länge. Det är så underbart

Djungel, apor och regn
söndag 12 februari 2012 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Hej igen! Efter 6 timmars bussresa upp och ner genom ett fascinerande landskap med först höga berg (nästan alper), sedan djungel och sedan oljepalmer steg vi av bussen för att komma vidare till Sepiloc. Mitt i djungeln låg vårt hotell Jungle Resort. Orangutangerna i Sepiloc Rehabilitation

Äntligen sol och bad
torsdag 9 februari 2012 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Vår sista dag i Kuching fick vi möjlighet att vara med om avslutningen av nyårsfirandet i det kinesiska templet, en färgsprakande show med mycket rökelser, ceremonier och "skönsång". Tidigt på morgonen kom vi till Kota Kinabalu, som är huvudstaden i Sabah. Vi har nu spenderat två dagar

Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Snart på väg från Sarawak till Sabah....
tisdag 7 februari 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Först buss, sedan båt till Bako Nationalpark. Där trekkade vi 6 km i djungel och regnskog, tog 3,5 tim, jobbig terräng kan man säga. Dessutom tidvis regn, men vi kom snart underfund med att skippa regnkläder. Man blir då lika våt inifrån som utanpå, våtvarmt omslag s a s. Vi träffade

Väska på drift....
lördag 4 februari 2012 - Siburan, Sarawak, Malaysia

Igår lämnade vi Singapore och satte oss på flyget hit till Kuching, Borneo. Resan gick bra ända tills vi skulle fylla i immigrationsblanketterna, då var de slut och vi blev försenade till bagagebandet. När vi kom dit stod där en vakt med en av våra väskor, den enda som fanns kvar på

Singapore Sling
fredag 3 februari 2012 - Singapore, Singapore

Efter att ha kommit ut från den supermoderna, snabba t-banan och väntat ut skyfallet vandrade vi runt i den fantastiska botaniska trädgården, speciellt orkidéträdgården var helt otroligt vacker. Sedan åkte vi till Elins jobb och hämtade henne för att kolla runt på stan. Vi såg det