Sydamerika och Karibien -12

onsdag 12 december 2012 - lördag 5 januari 2013

Sista dagen på Margarita
onsdag 2 januari 2013 - Playa El Agua, Nueva Esparta, Venezuela

Sista riktiga dagen på semestern...lite vemodigt men ändå rätt skönt. Idag började dagen med att vi skulle träffa en representant från framtidsresor för att få våra biljetter inför morgondagens flygning, tyvärr hade han dem inte med sig och hade inte riktigt koll på vilken tid vi

Sol och bad
tisdag 1 januari 2013 - Playa El Agua, Nueva Esparta, Venezuela

Dagen började tidigt med frukost för att vi sedan skulle ta oss ner till stranden igen. Vi har beslutat oss för att dessa dagar här endast ska innehålla sol och bad så att vi blir ordentligt utvilade inför hemkomsten. Idag var vattnet mycket trevligare än igår, det var inte alls lika

Nyårsafton
måndag 31 december 2012 - Playa El Agua, Nueva Esparta, Venezuela

Vi gick upp ganska tidigt för att äta frukost och göra oss i ordning för en dag på stranden. Vi fick även reda på att det skulle komma en representant för framtidsresor till hotellet så vi väntade in denne. Vi ville ha reda på när vårat flyg gick tillbaka till Caracas men tyvärr så

Chaos i Caracaas del 3
söndag 30 december 2012 -

Idag känner vi inget annat än trötthet ilska och besvikelse. Dagen började med att vi lämnade hotellet 6.15 och hotellpersonalen vägrade ge oss frukost trots att det skulle ingå. Väl ute på flygplatsen försökte vår chaufför hjälpa till med att reda ut hur det stod till med våra

Mot isla de margarita
lördag 29 december 2012 - Breña, Lima Region, Peru

En ny transferdag... Idag flyger vi från Cusco till Lima, från Lima till Bogota och från Bogota till Caracas. Vi börjar vår resa klockan 06.00 och beräknas vara i Caracas strax efter midnatt. Första flygplatsen bjöd på lite kaosartad incheckning då folk inte har lärt sig stå i kö utan