South & Central America

tisdag 14 februari 2012 - torsdag 14 juni 2012

Brasilien till New York på 4 månader

Chile - Santiago - Tidsfördriv

Vi flyttade tillbaka till hostelet vi hade innan Påskön. Den var mer än dubbel så dyr men mycket trevligare. Inte mycket hände idag förutom att vi gick runt på stan för att handla. På kvällen gick jag, Ionut och Krit på en Peruansk restaurang. Maten var inte vad vi förväntat oss så

Chile - Santiago - Vilken överaskning!

Sista dagen på Påskön. Allt vi kunde ha gjort hade vi bockat av förutom surfa. Jag hade varit lat första dagen så nu fick jag ångra det. Sista timman innan flyget köpte vi sovernirer. Påskön är helt klart värt att resa till! Flyget gick vid middagstid till Santiago men vi var framme

Chile - Påskön - Hyrde en fyrhjuling
söndag 1 april 2012 - Easter Island, Región de Valparaíso, Chile

På morgonen körde vi till västra sidan av ön med fyrhjulingen. Vi såg några statyer vilket var kanska kul. Sedan körde vi vidare längst havet. Längst denna väg fanns ett par grottor att utforska. Grottorna sog dock ut som gamla lavatunnlar. Den första vi gick in i var ca 100 meter lång

Chile - Påskön - Dyka vid en staty
lördag 31 mars 2012 - Easter Island, Región de Valparaíso, Chile

Idag hade vi bokat dyket på morgonen. Det var med billigaste operatören och det kunde man se på utrustningen. Våtdräkterna hade alla hål. Krits tank läckte luft. Luften smakade gammal gummislang. Men vi skulle få dyka ner till statyn som låg på 25 meter, vilket dom andra dykoperatörerna

Chile - Påskön - Vi hyrde en jeep och körde runt ön
fredag 30 mars 2012 - Easter Island, Región de Valparaíso, Chile

Krit hade varit sjuk hela natten så hon var inte på humör att se ön. Jag ville dock inte missa något eftersom vi bara hade fyra dagar på Påskön. Medans jag gick ut för att kolla på hyrbil hade Krit blivit bättre så hon bestämde sig för att följa med när jag kom tillbaka med en jeep.