Burkina Faso projektarbete på El och Energiprogrammet Bessemerskolan2012

måndag 12 mars 2012 - torsdag 29 mars 2012

Projektarbete där över 400 datorer får ett nytt liv i Burkina Faso. Tre elever och två lärare samarbetar med olika organisationer för att nå goda mål.

På tåget till Gävle!
torsdag 29 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Nu hr vi varit på väg i 17 timmar! Resan börjar närma sig sitt slut. Vi är alla trötta men också mycket nöjda med vårt projekt och resa till Burkina Faso. Att containern kom först tisdags gjorde ju att vi fick omdisponera tiden därnere. Våra samarbetspartner var mycket nöjd den

Installationsarbetet i full gång !
onsdag 28 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vår sista dag här i Nakamtenga, Burkina Faso. Äntligen full fart på installationsarbetet ! Containern kom igår, tisdag kl 17.30, och med hjälp av våra ungdomar från Nakamtenga tömde vi containern på knappt två timmar ! Vi hoppas att få färdiginstallerat c:a 40 - 50 st, bordsdatorer

Guldet är vårt ! HEJA SAIK ! !
måndag 26 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det var ju toppen att Guldet hamnade på rätt ställe, i SANDVIKEN. Under matchen kunde vi följa vad som hände på SVTTexts målservice. När texten "Matchen slut!" och 6-5 stod sig så blev vi alla glada. Jag förmodar Jubelfesten på Jerntorget pågår nu. Det är SAIK-spelarna väl

Tiilbaka i Ouaga !
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej på er! Nu har vi kommit tillbaka till Ouaga, och bor på samma pensionat som i onsdags, det heter Tess Guesthause. Värdinnan, Tess, är svenska. hon har bott Afrika mer än tio år och har här, Ouaga, ett jättefint ställe. Vi, Kjell, Ingemar, Patrik, Gustav o Alexander bor bra här med

Söndag den 25 mars
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Idag så började vi med en skön frukost hos Tess, sedan bar det av till marknaden för en shoppingrunda med Stina! Jag hittade dock inget som jag ville ha, helt otroligt! Men dom andra gick därifrån med plånböckerna tomma! Vi åkte sedan tillbaka till Tess för att hämta badkläderna.

Burkina Faso projektarbete på El och Energiprogrammet Bessemerskolan2012

72 Bilder 5 Besökta platser 14 Dagböcker