På tåget till Gävle!
torsdag 29 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Nu hr vi varit på väg i 17 timmar! Resan börjar närma sig sitt slut. Vi är alla trötta men också mycket nöjda med vårt projekt och resa till Burkina Faso. Att containern kom först tisdags gjorde ju att vi fick omdisponera tiden därnere. Våra samarbetspartner var mycket nöjd den

Installationsarbetet i full gång !
onsdag 28 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vår sista dag här i Nakamtenga, Burkina Faso. Äntligen full fart på installationsarbetet ! Containern kom igår, tisdag kl 17.30, och med hjälp av våra ungdomar från Nakamtenga tömde vi containern på knappt två timmar ! Vi hoppas att få färdiginstallerat c:a 40 - 50 st, bordsdatorer

Guldet är vårt ! HEJA SAIK ! !
måndag 26 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Det var ju toppen att Guldet hamnade på rätt ställe, i SANDVIKEN. Under matchen kunde vi följa vad som hände på SVTTexts målservice. När texten "Matchen slut!" och 6-5 stod sig så blev vi alla glada. Jag förmodar Jubelfesten på Jerntorget pågår nu. Det är SAIK-spelarna väl

Tiilbaka i Ouaga !
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej på er! Nu har vi kommit tillbaka till Ouaga, och bor på samma pensionat som i onsdags, det heter Tess Guesthause. Värdinnan, Tess, är svenska. hon har bott Afrika mer än tio år och har här, Ouaga, ett jättefint ställe. Vi, Kjell, Ingemar, Patrik, Gustav o Alexander bor bra här med

Söndag den 25 mars
söndag 25 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Idag så började vi med en skön frukost hos Tess, sedan bar det av till marknaden för en shoppingrunda med Stina! Jag hittade dock inget som jag ville ha, helt otroligt! Men dom andra gick därifrån med plånböckerna tomma! Vi åkte sedan tillbaka till Tess för att hämta badkläderna.

Onsdag kväll-Middag hos ambassadören i Ouagadougou.
torsdag 22 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Efter provet om hårdvaran i datorn så avslutades vår kurs för att senare återupptas på måndag med installations-arbetet. AAEPC:s minibuss kom och hämtade oss i Nakamtenga för färd till Ouagadougou. Då vi packat kläder och andra förnödenheter samt en del datautrusning gav vi oss

Prov
onsdag 21 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Hej Nu skriver vara elever prov, de svenska eleverna arprovvakter och jag passar pa att skriva lite...... Vi har 23 elever nu som skriver? det ar aldeles tyst nu det enda som hors ar takflaktarnas sus. Containern ar pa gang till huvudstaden i dag sedan tullen i basta fall har vi den pa fredag

Måndag 19 mars - Vår första utbildnings dag.
tisdag 20 mars 2012 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej alla vänner ! Idag hade vi 22 elever som vi startat en utbildning med, de verkade nöjda. Dagens pass handlade om datorns delar ! Så idag har vi mest varit inomhus, men det blir väldigt varmt det också, dock inte som i solen. I morgon, samt på onsdag fortsätter vi utbildningen med

Containern kvar i Abidjan
söndag 18 mars 2012 - Gävle, Gävleborgs län, Sverige

Hej Först problem med tullen i Abidja. Nu problem med tågfrakten, förhoppningsvis skickas den i morgon. I morgon kl 8 30 kör vi igång med hårdvaruutbildning. Nu är det relax vid poolen efter kyrkobesök.

Söndag - en vilodag !
söndag 18 mars 2012 - Sandviken, Gävleborgs län, Sverige

Natten till idag söndag låg vi över på ett enkelt pensionat( inga toarullar fanns) i Ouagadougou eftersom vi på lördag kväll besökte disco tillsammans med Charlemagne och hans kamrater. En mycket lyckat aktivitet som gav oss bra kontakt med våra Burkinakamrater. Söndag morgon, 08.15,