Nippon - Soluppgångens land

tisdag 13 mars 2012 - lördag 14 april 2012

Tågluff i Japan, jag hoppas jag prickat in körsbärsträdens blomning =)

Hemma och laddar upp bilder
söndag 15 april 2012 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Jag kom hem i fredags kväll så nu sitter jag och går igenom alla bilder och vårdar min förkylning som jag nog fick på flyget. Har laddat upp en del bilder som ni kan kolla in. Mina sista dagar i Japan gick ganska snabbt. Jag kollade in en samuraj borg i Matsumoto, den var finare på utsidan

Tiden flyger nar man har sallskap
måndag 9 april 2012 - Matsumoto, Nagano prefektur, Japan

Nu har jag varit dalig och inte skrivit pa ett tag. Det har hant en del sedan sist, efter Nagasaki akte jag till Hiroshima. Inte framst for att se mer atombombs minnesmarke men for att se ett flytande shrine (aven om jag hann med peacepark och a-dome med), pa on Miyajima. Det var en valdigt mysig

Mer korea och tillbaka till Japan
onsdag 28 mars 2012 - Nagasaki, Nagasaki prefektur, Japan

Min plan var egentligen att lamna Seoul dagen efter DMZ turen men gick ut pa kvallen med ett gang fran hostelet sa jag orkade inte pa morgonen. Istallet sa gick jag, Ed en filipinsk kille och Dave en australiensisk kille uppfor namsan. Ett "berg" inne i Seoul med ett torn pa. Det var en trevlig

Avstickare till Korea
fredag 23 mars 2012 - Seoul, Sydkorea

Nu ar jag i Seoul, insag att jag har en massa tid och att min plan for Japan var kanske inte fokuserad pa det jag mest ville se utan det var aven en massa anat random i den, sa jag kastade planen och stack till sydkorea. Tankte vara har en vecka och sedan aka tillbaka till Japan. Fargan tar bara

Dykning i okinawa
söndag 18 mars 2012 - Naha, Okinawa prefektur, Japan

Nu har jag varit i Naha nagra dagar. Idag har det varit riktigt varmt sa jag har gatt runt i shorts och tshirt hela dagen och sightseeingat. Naha ar ganska ok, en modern turist stad men det var inte for staden jag kom hit. Jag kom hit for att dyka och det har jag gjort. Forsta dagen var lite