Asienkryssning

onsdag 28 mars 2012 - onsdag 18 april 2012

Kryssning från Beijing till Singapore

Singapore- hemresa
tisdag 17 april 2012 - Singapore, Singapore

Vädret: ca 30 grader, regn och 100% luftfuktighet i dubbel bemärkelse Packade det sista efter frukost. Vi försökte fördela vår packning jämt på 3 väskor, bara 20 kg per väska är tillåtet. Tur att man har en portabel bagagevåg med sig. Vi var tvungna att checka ut före 12 så efter vi

Singapore dag 2
måndag 16 april 2012 - Singapore, Singapore

Vädret: Sol och regn, 30+, luftfuktighet 100% Första natten på land. Det kändes som om man låg kvar på båten. Hjärnan har inte riktigt justerat balanssinnet ännu. Åt en betydligt lättare frukost på hotellet. Nu är det dags att börja dra ned på maten. På förmiddagen tog vi en tur

Singapore
söndag 15 april 2012 - Singapore, Singapore

Vädret: sol 30+, luftfuktighet 100 % Vi var tvungna att lämna hytten klockan 8 så det blev inte någon sovmorgon. Under natten fick vi också vår slutgiltiga nota på allt vi handlat för ombord. Det slutade på ca 12 000 som då inkluderar allt dricka vi konsumerat, från vatten till drinkar,

Längs med Malaysias kust
lördag 14 april 2012 - Singapore, Singapore

Vädret: sol, 33 grader, vågor 0-0,5 m, luftfuktigheter 90% Sista dagen till havs! Efter frukost tog vi en cappucino i en av barerna. Först dagen innan vi ens hade lämna hamnen blev jag pådyvlad ett kaffekort. Det skulle berättiga till 15 koppar kaffe. Det var innan jag visste att kaffet var

Till havs mellan Thailand och Malaysia
fredag 13 april 2012 - Pattaya, Chon Buri, Thailand

Vädret: Molnigt, 31 grader, luftfuktighet 85% Näst sista dagen på kryssningen. Vi tog det lugnt på morgonen och åt frukost ganska sent. Under natten hade vi fått bagagelappar och instruktioner om hur embarkeringen går till i Singapore. Vi hade fått vår emarkeringstid tilldelad till 10:15