USA och Kanada 2012

torsdag 5 juli 2012 - fredag 20 juli 2012

Eva, Mats, Anna och Saras resa till USA och Kanada Juli 2012.

Dag 15 Hemresa
torsdag 19 juli 2012 - New York, USA

Morgonen var underbar i NewYork. Gårdagens regn hade sköljt bort den olidliga hettan och det var en behaglig temperatur då Eva och Anna handlade bröd och yogurt m.m. Vi hade handlat bröd på ett bageri kvällen innan , men det var stenhårt så vi undrar om det verkligen var nybakt... Kl. 10

Dag 14 Sista dagen på resan - NYC
onsdag 18 juli 2012 - New York, USA

Nu är vi trötta och längtar hem. Vi har haft det toppen och haft tur med både väder och hållit oss friska bortsett från lite skador från poolen och Hockey hall of fame – småsår och blåmärken. Vi är nöjda med allt så vi tog en promenad på sta´n och tänkte avsluta med bad i

Dag 13 See it all! On Board Tour i New York City
tisdag 17 juli 2012 - New York, USA

Vi är dödströtta, solbrända och helnöjda efter en heldag I NYC. Vi lyssnar på musik från Saras nyinköpta högtalare och Eva är chockad över att en stor burk öl kostade $3,50 i mataffären. Det är inte så billigt i NYC! Efter mycket research och olika bud om att en guidad busstur skulle

Dag 12 Återlämning av hyrbilen och New York
måndag 16 juli 2012 - New York, USA

Dagen startade inget vidare då någon spolade ner för mycket papper i toan så vi fick stopp i toan på vårt hotellrum, Vi fick därmed avsluta vår hotellvistelse på de offentliga toaletterna. När vi berättade att vi ”trodde” att det var stopp i avloppet blev tjejen i receptionen såå

Dag 11 Morgoninköp av levande humrar som kokades medan vi väntade i Portland och resa till Newport
söndag 15 juli 2012 - Newport, Rhode Island, USA

Vi startade med att åka ner till hamnen för att köpa med oss hummer, eftersom det var billigt i Portland. Vi köpte tre levande humrar som ångkokades i 20 minuter, medan vi väntade. Det var riktigt coolt. Vi träffade också en fiskare som sålde hummer till stället där vi var, The tree