USA- New York och San Francisco

söndag 16 september 2012 - söndag 7 oktober 2012

Jag åker till USA med mina barn Angelica och Emil. Ska träffa Facebooks-vänner, några träffade jag förra året och några ska jag se för första gången!! Efter 1 v i New York så tar jag och barnen tåget till San Francisco och är där i 10 dagar innan vi flyger hem igen.

Hemma igen!
söndag 7 oktober 2012 - Kungsbacka, Hallands län, Sverige

Hejsan! Ja, nu är vår resa slut och vi är hemma ordentligt igen. Den förbeställda shuttletaxin kom och hämtade oss på rätt tid, ca 9.30 lördag ( alltså 18.30 lördag i Sverige). Denna helgen ska det ju vara mkt festligheter och arrangemang i SF så mycket trafik redan på morgonen.

Golden Gate Park och Bio
fredag 5 oktober 2012 - San Francisco, Kalifornien, USA

Nu kommer sista dagboksanteckningen från San Francisco. Lite ledsamt är det:( Sol och lite moln idag men klart linne-väder. Igår var sista dagen på vårt busskort så idag fick det bli promenerande istället. Vi började med att gå till Golden Gate Park. Kom in i parken vid Rosenträdgården

Coit Tower and The Blue Angels
torsdag 4 oktober 2012 - San Francisco, Kalifornien, USA

Nu börjar vår resa lida mot sitt slut tyvärr. Idag tog vi bussen som vanligt in till city. Gick en sväng i Chinatown och handlade lite, köpte mig en väska bl.a. Sen traskade vi vidare och fick syn på Coit Tower, utsiktstornet som ger dig vyer över hela San Francisco. Fick traska gatorna

På jakt efter en Nook till Tuula`s Christoffer
onsdag 3 oktober 2012 - San Francisco, Kalifornien, USA

Hej Svejs! Soligt och fint i morse igen men svalare. Kan väl säga att idag valde vi solsidan på trottoaren:) Har en knäpp snubbe som ringer mig stup i kvarten trots att jag inte svarar!! Började igår med att mobilen ringde och det var ett nummer jag inte kände igen, började med +9??

Cable Cars och VARMT!!
tisdag 2 oktober 2012 - San Francisco, Kalifornien, USA

Klockan ringde som vanligt vid 7,ingen vila på semestern inte, och idag var Emil först uppe och gjorde frukost. Idag tog vi bussen några hållplatser inåt stan och gick sen ett par kvarter tills vi kom till en ändstation för California Cable Car, den går mellan Polk St och Market St. Vi