Nijmegenmarschen 2012

fredag 13 juli 2012 - lördag 21 juli 2012

Mc-resa till Nijmegen i Holland och 21:a 4-dagarsmarschen.

Hemåt det bär
lördag 21 juli 2012 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Efter en god natts sömn, gick reveljen kl fyra ( såvida man inte hoppat upp lite tidigare för att hänga på låset till mattältet ). Ben och fötter känns underbara, nästan helt opåverkade av 16 mil på asfalt. I år avgår bussarna en timme tidigare så jag ska snart ta pendelbussen ut

Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Fyran kom, slut på marschen !
fredag 20 juli 2012 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Denna dag har bjudit på perfekt väder: mulet, 15-20 grader och svaga vindar. Jag och Nisse avverkade dagen som ett rinnande vatten. Vi startade halv fyra och gick upp ca två timmar tidigare. Det var nästan kallt i början och uppmarschen gick i strålande solsken. Hemvärnets Musikkår Umeå

Trean kom
torsdag 19 juli 2012 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Så har vi då bestigit backarna kring Groesbeek, vädret har varit OK förutom en kraftig skur på morgonen. Fötterna och jag själv håller även denna dag. Har inte hört något från dagens genomgång än, får kanske sammanfatta i morgon kväll. Vi har inte sett/hört musikkåren ute på

Tvåan kom
onsdag 18 juli 2012 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

För den orolige läsaren kan jag meddela att undertecknad idag druckit vatten som en uttorkad kamel. Kissnödigheten har ju förstås följt med och det har blivit ett antal nödutryckningar i naturen. I övrigt gick dagens marsch bra, kanonväder och en något kortare etapp idag ( 35 mot 44 ).

Senast aktiv - från Nijmegen, Gelderland, Nederländerna
Ettan kom ( det finna absolut inget att oroa sig för)
tisdag 17 juli 2012 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Titeln anspelar förstås i första hand på Hipp-hipp och i andra han på att jag begått min premiär på den holländska sjukan på campen. När jag satt och åt kände jag mig varm, konstig och svimfärdig. De omkring mig la mig ner på bänken och tillkallade sjukvårdspersonal. Jag blev