Kroatien och Italien 2012

onsdag 20 juni 2012 - måndag 9 juli 2012

Denna sommar bär det iväg på en liten nostalgitripp. Familjen har utökats med två nya familjemedlemmar; en flickvän som åker med och en katt som får stanna hemma tillsammans med en familj som ska bo i vårt hus när vi är borta. Vi packar bilen och kör genom Tyskland, Österrike och Slovenien för att spendera en vecka i Kroatien och därefter en vecka i Italien. Hit åkte vi när barnen var små och nu är det dags igen!

Hemma igen!
måndag 9 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då hemma igen! Efter ganska exakt 12 timmars resa var vi igår kväll tillbaka. Mormor och morfar bjöd på köttbullar och vi bidrog med gott vin. Efter denna trevliga hemkomstmiddag fick vi äntligen hem och träffa Vida-katten som vi längtat så mycket efter. Hon var lite

På väg hem
lördag 7 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då på väg hem. Vi lämnade Caorle 10.30 och har spenderat större delen av dagen i bilen. Tänkte försöka klara oss på en övernattning hem. 50% av oss lider av olika krämpor som behöver ses om. T har tandvärk, A en svullen och öm vrist efter gårdagens löprunda, F har fått

Sista dagen
fredag 6 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

Så har vi klarat av den sista dagen. Löprunda för A & T och sedan en dag vid poolen. Som T sa: Fan vad vi har det bra, vi äter skiter, solar och sover! I morse kom semesterns första regnskur. Ösregn och solsken samtidigt! Sedan blev det fint igen. På em blåste det upp och solen gick i moln

Lite nya bilder
torsdag 5 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

Här kommer det lite bilder från ett härligt och soligt Italien! Idag har vi ännu en dag latat oss vid poolen och vilat upp oss efter Venedigturen. Nu väntar snart kyckling, stekt polenta, sallad, mozzarella och annat gott på terassen.

Venedig
onsdag 4 juli 2012 - Caorle, Veneto, Italien

I går latade vi oss vid poolen hela dagen. De flesta av oss var uppslukade av bra böcker. På kvällen lagade F & L middag, som efter lite irritation och möda blev underbart god. Återigen var det invasion av silverfiskar, så idag har de varit här och sprayat. Hoppas det kommer att verka! I