Med husbil runt Östersjön -2012

söndag 24 juni 2012 - tisdag 31 juli 2012

I år är planen att åka runt Östersjön. Sverige-Tyskland-Polen-Litauen-Lettland-Estland-Sverige.

Hemfärd och resans slut
måndag 30 juli 2012 - Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige

Patria Seaways anlände enligt tidtabell till Kapellskär och vi var tillbaka i Sverige. Anne och Kent satte kurs mot Kalmar och vi valde en liten camping mellan Uppsala och Stockholm. Där fick vi njuta av det vackra vädret och med sol och bad summerade samtidigt vår semesterresa. Vi har

Nägemist Estonia
lördag 28 juli 2012 - Paldiski, Harju län, Estland

Efter sightseeing turerna kors och tvärs runt Tallinn var det dags att köra mot Paldiski, varifrån färjan skulle ta oss åter till Sverige. Eftersom City campingen ligger i östra delarna av Tallinn blev det åter en tur genom huvudstadens centrala delar. Vi har tidigare skrivit om alla storkar

Vilken jäkla smäll
fredag 27 juli 2012 - Tallinn, Harju län, Estland

När vi på morgonen lämnade den fina trädgårdscampingen i Kuressaare tittade vi extra noga i lastrummet så vi inte skulle få med oss värdens fina och tillgivna katt. Bra timing med färjan och därefter vi lämnade vi Ösel bakom oss. Att hitta till Tallinn City Camp blev ”geocatching med

Spa i Kuressaare
torsdag 26 juli 2012 - Kudjape, Saare län, Estland

Det blev en lat dag på campingen i Mändjala. Sol, kortspel och bokläsning. Vi försökte få en tid för Spa behandling på det intilliggande Spa hotellet, men det det var fullbokat. Under dagen har campingen fyllts på och på kvällen stod det husbilar och husvagnar vid varenda

Tere Saaremaa
tisdag 24 juli 2012 - Mändjala, Saare län, Estland

Efter Pärnu hade vi bestämt oss för att åka ut på Ösel, Saaremaa som ön heter här i Estland. Vi checkade ut från campingen och körde sedan mot färjelägret i Virtsu och kom fram precis när färjan avgick. Vi kom med nästa färja som avgick en halvtimme senare. Färjorna som trafikerade