Sommarsemester 2012, Lofoten

fredag 29 juni 2012 - onsdag 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Hemresa
tisdag 24 juli 2012 - Vetlanda N, Jönköpings län, Sverige

Idag har det handlat om hemresa. Iinte så mycket att orda om utan att vi gjort några stopp, bl.a. i Mantorp vid husvagnsfirman samt inhandlat kräftor på Mobilia. Nu avslutar vi resedagboken för den här gången och åter den här17 januari 2013 med dagbok, då från Thailand. Tack för att

Bort från regn o rusk
måndag 23 juli 2012 - Kalmar N, Kalmar län, Sverige

Vi tröttnade på de dåliga prognoserna gällande Dalarna så vi bröt upp idag och styrde neråt i Sverige. Vi hamnade till slut i Vadstena (Kerstin i Gränna). I morgon åker vi till Mantorp där svärfar har en del affärer och sedan fortsätter vi till Pauliström där vi tänker tillbringa

Svårt att bestämma oss?
söndag 22 juli 2012 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Idag så åkte vi från Orsa eftersom vi tyckte att campingen inte var vad vi förväntade oss. I går kväll o natt så var det hi-life och inte undra på det när Loreen hade spelat på stora scenen. Nu var vi inte där och vi blev inte direkt störda heller. Vi hade bestämt oss för att åka

Vi flyr Hede
lördag 21 juli 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

I morse vaknade vi till skällande hundar, det skall vara jakt, fiske och friluftsmässa här idag samt älghundsutställning. Eftersom vi inte tycker att denna camping är så jätte-trevlig så hade vi bestämt oss för att köra de tjugo milen till Orsa. Denna resa gick över Sveg där vi

Tvätt rätt o slätt, även toalett
fredag 20 juli 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag vaknade vi till regn och vad jag har hört så har det regnat varje gång jag vaknat till. Campingen vi ligger på är inget bra, det är slitet och troligtvis så har dom lämnat SCR eller tvingats lämna. Dagen har gått åt till att tvätta och det var egentligen det bästa med campingen,