Hemresa
tisdag 24 juli 2012 - Vetlanda N, Jönköpings län, Sverige

Idag har det handlat om hemresa. Iinte så mycket att orda om utan att vi gjort några stopp, bl.a. i Mantorp vid husvagnsfirman samt inhandlat kräftor på Mobilia. Nu avslutar vi resedagboken för den här gången och åter den här17 januari 2013 med dagbok, då från Thailand. Tack för att

Bort från regn o rusk
måndag 23 juli 2012 - Kalmar N, Kalmar län, Sverige

Vi tröttnade på de dåliga prognoserna gällande Dalarna så vi bröt upp idag och styrde neråt i Sverige. Vi hamnade till slut i Vadstena (Kerstin i Gränna). I morgon åker vi till Mantorp där svärfar har en del affärer och sedan fortsätter vi till Pauliström där vi tänker tillbringa

Svårt att bestämma oss?
söndag 22 juli 2012 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Idag så åkte vi från Orsa eftersom vi tyckte att campingen inte var vad vi förväntade oss. I går kväll o natt så var det hi-life och inte undra på det när Loreen hade spelat på stora scenen. Nu var vi inte där och vi blev inte direkt störda heller. Vi hade bestämt oss för att åka

Vi flyr Hede
lördag 21 juli 2012 - Orsa, Dalarnas län, Sverige

I morse vaknade vi till skällande hundar, det skall vara jakt, fiske och friluftsmässa här idag samt älghundsutställning. Eftersom vi inte tycker att denna camping är så jätte-trevlig så hade vi bestämt oss för att köra de tjugo milen till Orsa. Denna resa gick över Sveg där vi

Tvätt rätt o slätt, även toalett
fredag 20 juli 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag vaknade vi till regn och vad jag har hört så har det regnat varje gång jag vaknat till. Campingen vi ligger på är inget bra, det är slitet och troligtvis så har dom lämnat SCR eller tvingats lämna. Dagen har gått åt till att tvätta och det var egentligen det bästa med campingen,

Tillbaka till Sverige
torsdag 19 juli 2012 - Härjedalen NV, Jämtlands län, Sverige

Idag så har vi tagit oss till Hede i Härjedalen. resan gick på väg 705 från Selbu och vidare in i Sverige över fjällen. Det har varit en fantastisk utsikt uppe på 900m som vi var och länge höll oss kvar på. Vägen som dock bara var "vit" på kartan höll en väldigt god standard. Efter

Fiske i Nea älv
onsdag 18 juli 2012 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Idag har vädret varit sådär, molnigt och lite småregn emellanåt. Jag (Staffan) hade bestämt mig för att åka till Nea älv och fiska öring och det finns en speciell flugfiskesträcka där som är omtalad. Vad jag inte visste var att det var 6 mil dit, men det var vackra mil genom

Hemska troll
tisdag 17 juli 2012 - Steinkjer, Nord-Trøndelag, Norge

Dagen började med regn i Grong och efter att ha packat ihop och gått en promenad med Eddie började vi vår fotsatta färd söderut på E6. Efter ungefär en timmas resa stannade vi för att köpa glass och sträcka på benen lite. Då och då när vi kör gör folk galna omkörningar. I dag

Å fortsatt färd neråt
måndag 16 juli 2012 - Grong, Nord-Trøndelag, Norge

Ja, idag har det inte hänt så mycket spännande, utan bara bilåkning. Vi har åkt längs med Namsen en lång stund och har nu hamnat i Grong på en camping. Ställplatserna är svåra att hitta så det blir campingar. Vi ligger alldeles intill Namsen som är en laksälv (observera den Norska

Över stock o sten eller...berg
söndag 15 juli 2012 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Idag kom vi iväg från campingen kl: 10.00 och körde iväg husvagn o bil till en plats där vi kunde ställa ifrån oss dessa. Vi fortsatte för smidighets skull med vår bil till Svartisen som låg ca: 3 mil från Mo i Rana. När man kommer dit så får man åka båt tjugo minuter över en sjö