New England 2012

lördag 30 juni 2012 - tisdag 24 juli 2012

Vågor och valar i Provincetown
fredag 20 juli 2012 - Provincetown, Massachusetts, USA

Trist att läsa att värmen inte verkar vilja ta fart där hemma. Vi har haft en osannolik tur på vår semester där det varit sol och varmt varenda dag med en snittemp på runt 30 grader. I går var det första gången det regnade, och då med besked. Vi var på ”den bästa stranden

Cape Cod -sol,hav och blå himmel
måndag 16 juli 2012 - Yarmouth, Massachusetts, USA

Hej! Vi har haft en härlig helg hos Paul och Mary Murphy i Holden utanför Worcester. Stort hus och fin trädgård och bäst av allt, hemlagad mat! Även om maten för det mesta är god här (man kan ju undvika de värsta snabbmatsfällorna) så blir man tyvärr lite blasé på restaurangmat

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Hummer, strandliv och promenad i Boston
fredag 13 juli 2012 - Boston, Massachusetts, USA

Efter att ha spenderat tre dagar i Maine med fyrspaning i Portland, hummer middag i Belfast (150 kr för en enorm och mycket god sådan) och bad i Atlantens 17-tradiga vågor på milslånga stranden i Ogonquit och Kennebunkport (där vi körde förbi G Buschs sommarhus) så har vi gjort ett

På slingrande vägar i White Mountains
tisdag 10 juli 2012 - North Conway, Conway, New Hampshire, USA

Dagen inleddes med att vi vinkade av Birgitta som reste mot Detroit och St Louis tilsammans med Jim och Jeanette. Efter att vi fått den sedvanliga frukosten bestående av svagt kaffe och bagels rattade vi Toyotan österut mot New Hampshire. Direkt vi hade passerat gränsen upplystes man om statens

Bland svenskättlingar i Vermont
måndag 9 juli 2012 - Brattleboro, Vermont, USA

I fredags anlände vi till den gröna staten Vermont – det är lummigt och frodigt med sjöar och skogar utan ett barrträd så långt ögat kan nå. Brattleboro där vi bor är en mindre stad med en rejäl huvudgata och så landet inpå knuten. Vi har ätit fantastiskt god mat på den lokala